日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
HB636/HB636HB636 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
観光、移動と多様性 |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月3/Mon.3 Mon.3 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM2003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
Upon successful completion of the course, students will be able to:
1) Build on their learning in the spring semester by continuing to develop the sociological imagination to consider what makes a fair and sustainable society.
2) Develop skills to research topics of interest and disseminate well-researched information effectively
By continuing to read sociological literature, students learn about the relationship between identity and structural inequality. During field trips, students can apply classroom knowledge to research existing activities that seek to create a more diverse and sustainable society. By putting together research outcomes in creative formats, students build on their experience of disseminating information effectively. The main research interests are youth, gender, sexuality and multiculturalism, but others are also acceptable.
1 | オリエンテーション |
2 | 関心の掘り下げ |
3 | 関心の掘り下げ |
4 | 文献講読、ディスカッション |
5 | 文献講読、ディスカッション |
6 | 中間発表 |
7 | 文献講読、ディスカッション、レポート作成の準備 |
8 | 文献講読、ディスカッション、レポート作成の準備 |
9 | 文献講読、ディスカッション、レポート作成の準備 |
10 | 文献講読、ディスカッション、レポート作成の準備 |
11 | レポート作成の準備 |
12 | レポート作成の準備 |
13 | レポート発表の準備 |
14 | レポートの発表 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
文献講読や発表の準備などをしてから授業に参加することが履修の前提となる。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業の参加度(50%) 研究成果のまとめ(発表・最終レポート等)(50%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
適宜案内する。 |
演習(2年)Aに引き続き、社会学的想像力を育み、公正で持続可能な社会の姿について模索する力をつける。関心のある事柄について調査し、その成果を効果的に発信するスキルを磨く。
Upon successful completion of the course, students will be able to:
1) Build on their learning in the spring semester by continuing to develop the sociological imagination to consider what makes a fair and sustainable society.
2) Develop skills to research topics of interest and disseminate well-researched information effectively
引き続き社会学的な文献を読むことで格差の構造とアイデンティティの関係を学ぶ。学外学習では座学で学んだ知識を応用し、多様で持続可能な地域社会を作るための活動を調査する。調査結果は自由な形式でまとめ、情報を発信する経験を積む。主な調査関心は若者、ジェンダー、セクシュアリティや多文化共生の視点だが、それ以外も受け付ける。
By continuing to read sociological literature, students learn about the relationship between identity and structural inequality. During field trips, students can apply classroom knowledge to research existing activities that seek to create a more diverse and sustainable society. By putting together research outcomes in creative formats, students build on their experience of disseminating information effectively. The main research interests are youth, gender, sexuality and multiculturalism, but others are also acceptable.
1 | オリエンテーション |
2 | 関心の掘り下げ |
3 | 関心の掘り下げ |
4 | 文献講読、ディスカッション |
5 | 文献講読、ディスカッション |
6 | 中間発表 |
7 | 文献講読、ディスカッション、レポート作成の準備 |
8 | 文献講読、ディスカッション、レポート作成の準備 |
9 | 文献講読、ディスカッション、レポート作成の準備 |
10 | 文献講読、ディスカッション、レポート作成の準備 |
11 | レポート作成の準備 |
12 | レポート作成の準備 |
13 | レポート発表の準備 |
14 | レポートの発表 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
文献講読や発表の準備などをしてから授業に参加することが履修の前提となる。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業の参加度(50%) 研究成果のまとめ(発表・最終レポート等)(50%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
適宜案内する。 |