日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
HB642/HB642HB642 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
観光地理学演習 |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月4/Mon.4 Mon.4 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM3003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
Developing the results of Seminar (3rd year) A, promoting the investigation of each subject individually, and summarizing the results of the overseas field surveys.
Making use of what they have learned, students will analyze and research geography, by reading and collecting documents such as statistical data charts, regional surveys and so on, so that each individual can present a research topic of their choice and present for discussion.
1 | 演習の進め方 ―個別課題の設定と海外地域調査から導き出せること― |
2 | 調査班による発表と討論1 |
3 | 調査班による発表と討論2 |
4 | 調査班による発表と討論3 |
5 | 海外地域調査レポートの作成1 |
6 | 海外地域調査レポートの作成2 |
7 | 文献講読1 |
8 | 文献講読2 |
9 | 文献講読3 |
10 | 文献講読4 |
11 | 個別課題第2回中間発表1 |
12 | 個別課題第2回中間発表2 |
13 | 個別課題第2回中間発表3 |
14 | 個別課題第2回中間発表4 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
海外地域調査に関する共同作業とともに,履修者各自の個別課題を確定できるよう準備を進める。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
課題に対する取り組み方(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
演習時に紹介する。 |
演習(3年)Aの成果を発展させ,各自が個別課題に向けた調査を推進するとともに,海外地域調査の調査結果をまとめる。
Developing the results of Seminar (3rd year) A, promoting the investigation of each subject individually, and summarizing the results of the overseas field surveys.
文献の読解と紹介,統計資料の収集と図表化,地域調査のまとめ方など,地理学の分析・研究方法を活用することによって,各自が個別課題に向けた調査を進め,その発表をもとに質疑と討論を行う。
Making use of what they have learned, students will analyze and research geography, by reading and collecting documents such as statistical data charts, regional surveys and so on, so that each individual can present a research topic of their choice and present for discussion.
1 | 演習の進め方 ―個別課題の設定と海外地域調査から導き出せること― |
2 | 調査班による発表と討論1 |
3 | 調査班による発表と討論2 |
4 | 調査班による発表と討論3 |
5 | 海外地域調査レポートの作成1 |
6 | 海外地域調査レポートの作成2 |
7 | 文献講読1 |
8 | 文献講読2 |
9 | 文献講読3 |
10 | 文献講読4 |
11 | 個別課題第2回中間発表1 |
12 | 個別課題第2回中間発表2 |
13 | 個別課題第2回中間発表3 |
14 | 個別課題第2回中間発表4 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
海外地域調査に関する共同作業とともに,履修者各自の個別課題を確定できるよう準備を進める。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
課題に対する取り組み方(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
演習時に紹介する。 |