日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
その他/other registrationother registration |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
コンテンツツーリズム研究 |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
|
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月5/Mon.5 Mon.5 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM3003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
|
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
|
備考/ NotesNotes |
The theme of this seminar is “Contents Tourism". In this academic term, the subjects of research are primarily reading travelogues and travel writing about Halal.
Understanding and reporting pilgrimage resouces, based on the textbook and fieldwork. Student will investigate research methods in order to manipulate data on their own subjects.
1 | オリエンテーション |
2 | ハラールと聖地巡礼 |
3 | 聖地巡礼と観光 |
4 | 講読・討論 |
5 | 講読・討論 |
6 | 講読・討論 |
7 | 講読・討論 |
8 | 講読・討論 |
9 | テーマ報告・討論 |
10 | テーマ報告・討論 |
11 | テーマ報告・討論 |
12 | テーマ報告・討論 |
13 | テーマ報告・討論 |
14 | まとめと総括 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
社会連携活動や合宿などの準備と遂行について、主体的かつ積極的な関与が求められる。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席および参加状況(100%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 福島康博 | イスラームで許されるビジネス | インターブックス | 2022 | 9784924914766 |
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 橋本和也他著 | ワードマップ現代観光学 | 新曜社 | 2019 | 4788516055 |
2 | 鈴木智之 | 郊外の記憶ー文学とともに東京の縁を歩く | 青弓社 | 2021 | 4787234951 |
ゼミウェブ masutani.biz からFAQページなどを用意している。
授業支援システムとして、演習ではGoogle Classroomとそれに連携したGoogleドライブを多用する。
本演習のテーマはコンテンツツーリズムである。旅と巡礼に関わる紀行文や旅行記、トラベルライティング等を読み書きすることと、この学期では「ハラール」を中心に物語と観光について考察する。
The theme of this seminar is “Contents Tourism". In this academic term, the subjects of research are primarily reading travelogues and travel writing about Halal.
コンテンツツーリズムの文化資源について、文献読解とフィールドワーク報告を行う。あわせて、学生が自分のテーマに関する情報を自在に操れるよう、調査研究の手法を身につけるようにする。
Understanding and reporting pilgrimage resouces, based on the textbook and fieldwork. Student will investigate research methods in order to manipulate data on their own subjects.
1 | オリエンテーション |
2 | ハラールと聖地巡礼 |
3 | 聖地巡礼と観光 |
4 | 講読・討論 |
5 | 講読・討論 |
6 | 講読・討論 |
7 | 講読・討論 |
8 | 講読・討論 |
9 | テーマ報告・討論 |
10 | テーマ報告・討論 |
11 | テーマ報告・討論 |
12 | テーマ報告・討論 |
13 | テーマ報告・討論 |
14 | まとめと総括 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
社会連携活動や合宿などの準備と遂行について、主体的かつ積極的な関与が求められる。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席および参加状況(100%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 福島康博 | イスラームで許されるビジネス | インターブックス | 2022 | 9784924914766 |
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 橋本和也他著 | ワードマップ現代観光学 | 新曜社 | 2019 | 4788516055 |
2 | 鈴木智之 | 郊外の記憶ー文学とともに東京の縁を歩く | 青弓社 | 2021 | 4787234951 |
ゼミウェブ masutani.biz からFAQページなどを用意している。
授業支援システムとして、演習ではGoogle Classroomとそれに連携したGoogleドライブを多用する。