日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
HB710/HB710HB710 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
木5/Thu.5 Thu.5 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM4003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
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他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
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学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
Based on the outcome of previous seminars, the aim is to gain a more comprehensive view on the relationship between tourism and "culture".
Themes which tackle tourism phenomena from the perspective of “culture” can be set freely according to each issue of concern, and through existing research on the theme and independent field surveys, a comprehensive study of the relationship between tourism and “cultural” will be investigated. Reports and presentations will be made one after another, followed by a discussion among the participants. In addition, each student will write a research paper.
1 | オリエンテーション |
2 | 調査結果の検討(1) |
3 | 調査結果の検討(2) |
4 | 調査結果の分析(1) |
5 | 調査結果の分析(2) |
6 | 論文構成案の作成と検討(1) |
7 | 論文構成案の作成と検討(2) |
8 | 論文内容の検討(1) |
9 | 論文内容の検討(2) |
10 | 論文内容の検討(3) |
11 | 論文内容の検討(4) |
12 | 論文内容の検討(5) |
13 | 研究成果の発表(1) |
14 | 研究成果の発表(2) |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
自らの問題意識の明確化に努めること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 出席・演習への参加度(60%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
特に指定しない。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
適宜紹介する。 |
これまでの演習の成果を踏まえ,観光と「文化」との関係についてより総合的な視座を獲得することを目標とする。
Based on the outcome of previous seminars, the aim is to gain a more comprehensive view on the relationship between tourism and "culture".
観光現象を「文化」という視点からとらえるテーマを各自の問題関心に応じて自由に設定してもらい,設定テーマに関する既存研究の文献研究や独自のフィールド調査を通して,観光と「文化」の関係を総合的に検討するため,報告,発表を順次行い,参加者相互に検討しあう。その上で成果を論文の形にまとめる。
Themes which tackle tourism phenomena from the perspective of “culture” can be set freely according to each issue of concern, and through existing research on the theme and independent field surveys, a comprehensive study of the relationship between tourism and “cultural” will be investigated. Reports and presentations will be made one after another, followed by a discussion among the participants. In addition, each student will write a research paper.
1 | オリエンテーション |
2 | 調査結果の検討(1) |
3 | 調査結果の検討(2) |
4 | 調査結果の分析(1) |
5 | 調査結果の分析(2) |
6 | 論文構成案の作成と検討(1) |
7 | 論文構成案の作成と検討(2) |
8 | 論文内容の検討(1) |
9 | 論文内容の検討(2) |
10 | 論文内容の検討(3) |
11 | 論文内容の検討(4) |
12 | 論文内容の検討(5) |
13 | 研究成果の発表(1) |
14 | 研究成果の発表(2) |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
自らの問題意識の明確化に努めること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 出席・演習への参加度(60%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
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特に指定しない。 |
その他 (Others) | |||||
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適宜紹介する。 |