日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
HB723/HB723HB723 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月5/Mon.5 Mon.5 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM4003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
This advanced seminar provides students with instructions on how to plan a graduation thesis.
Students will decide their theme of interest and proceed with their research based on the skills like research methods they developed up to third year and also through discussions. The results will be summarized in the fall semester as a graduation thesis. Individual guidance will be provided as necessary.
1 | Orientation (オリエンテーション) |
2 | Research theme setting and literature review 1 (研究テーマの設定・先行研究のレビュー 1) |
3 | Research theme setting and literature review 2 (研究テーマの設定・先行研究のレビュー 2) |
4 | Research theme setting and literature review 3 (研究テーマの設定・先行研究のレビュー 3) |
5 | Research theme setting and literature review 4 (研究テーマの設定・先行研究のレビュー 4) |
6 | Drafting and reviewing of thesis structure 1 (論文構成成案と検討 1) |
7 | Drafting and reviewing of thesis structure 2 (論文構成成案と検討 2) |
8 | Reviewing of thesis content 1 (論文内容の検討 1) |
9 | Reviewing of thesis content 2 (論文内容の検討 2) |
10 | Reviewing of thesis content 3 (論文内容の検討 3) |
11 | Research progress reporting and discussions 1 (研究経過報告と議論 1) |
12 | Research progress reporting and discussions 2 (研究経過報告と議論 2) |
13 | Presentation and discussion on the research results 1 (研究成果の発表 1) |
14 | Presentation and discussion on the research results 2 (研究成果の発表 2) |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
Students are required to follow the seminar content and proceed with the preparation of their graduation theses based on their research themes. Students are encouraged to write at least 500 Japanese characters every day.
指導内容を参考に、各自のテーマに沿って卒業論文の作成を進めること。
毎日、少なくとも500字を書く習慣を身につける。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
Overall grades will be based on class participation, discussion, presentation, and report(演習での発表、ディスカッションへの参加、およびレポート等を総合的に評価)(100%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
There is no specific textbook(なし)。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
References will be provided as necessary(必要に応じて適宣紹介する)。 |
※ Pronouns (代名詞): he/him/his
※ The contents of this syllabus are subject to change depending on the students' understanding.
一部の内容は変更される場合がある。
本演習では、卒業論文の執筆に向けて、研究計画の指導を行う。
This advanced seminar provides students with instructions on how to plan a graduation thesis.
受講生各自が関心のあるテーマを設定し、3次年までに学んだ調査研究方法などのスキルを活かして先行研究のレビューや論文構成の作成、ディスカッションも踏まえながら研究を進める。その結果を卒業論文として秋学期にまとめる。必要に応じて個別指導を行う。
Students will decide their theme of interest and proceed with their research based on the skills like research methods they developed up to third year and also through discussions. The results will be summarized in the fall semester as a graduation thesis. Individual guidance will be provided as necessary.
1 | Orientation (オリエンテーション) |
2 | Research theme setting and literature review 1 (研究テーマの設定・先行研究のレビュー 1) |
3 | Research theme setting and literature review 2 (研究テーマの設定・先行研究のレビュー 2) |
4 | Research theme setting and literature review 3 (研究テーマの設定・先行研究のレビュー 3) |
5 | Research theme setting and literature review 4 (研究テーマの設定・先行研究のレビュー 4) |
6 | Drafting and reviewing of thesis structure 1 (論文構成成案と検討 1) |
7 | Drafting and reviewing of thesis structure 2 (論文構成成案と検討 2) |
8 | Reviewing of thesis content 1 (論文内容の検討 1) |
9 | Reviewing of thesis content 2 (論文内容の検討 2) |
10 | Reviewing of thesis content 3 (論文内容の検討 3) |
11 | Research progress reporting and discussions 1 (研究経過報告と議論 1) |
12 | Research progress reporting and discussions 2 (研究経過報告と議論 2) |
13 | Presentation and discussion on the research results 1 (研究成果の発表 1) |
14 | Presentation and discussion on the research results 2 (研究成果の発表 2) |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
Students are required to follow the seminar content and proceed with the preparation of their graduation theses based on their research themes. Students are encouraged to write at least 500 Japanese characters every day.
指導内容を参考に、各自のテーマに沿って卒業論文の作成を進めること。
毎日、少なくとも500字を書く習慣を身につける。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
Overall grades will be based on class participation, discussion, presentation, and report(演習での発表、ディスカッションへの参加、およびレポート等を総合的に評価)(100%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
There is no specific textbook(なし)。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
References will be provided as necessary(必要に応じて適宣紹介する)。 |
※ Pronouns (代名詞): he/him/his
※ The contents of this syllabus are subject to change depending on the students' understanding.
一部の内容は変更される場合がある。