日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College College of Contemporary Psychology
Course Code HM109
Theme・Subtitle
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Seminar
Campus Niiza
Semester Spring Semester
DayPeriod・Room Fri.1
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Credits 2
Course Number PSY2910
Language Japanese
Class Registration Method Automatic Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation ×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes クラス指定

【Course Objectives】

Reading texts written in English and learning study methods, as well as theories, concepts, terminology, study cases typical to psychology.

【Course Contents】

Students will learn practical know-how for research papers (compact editions) with the prerequisite that students took and mastered the introductory disciplines of the Department of Psychology, "Introduction to Psychology 1 & 2" and "Psychological Statistics 1 & 2". In order to provide smooth transition to "Research Methods in Psychology" and "Seminar on Psychology", which are disciplines in development and completion phases, students learn about research plan and improve their skills of reading English-language literature. Also, reading academic papers in English is the basis of the free elective subject "Seminar on English Reading in Psychology". The contents of psychological research during reading class will be from a wide range of field including social, perception, memory, and clinical psychology.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 ガイダンス
2 1-1
3 1-2
4 1-3
5 1-4
6 1-5
7 1-6
8 2-1
9 2-2
10 2-3
11 2-4
12 2-5
13 2-6
14 まとめ

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

授業の進め方は教員ごとに異なるので、各回の担当教員の指示に従うこと。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 課題提出(30%)
積極的な授業参加(40%)
小テスト(30%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

No著者名 (Author/Editor)書籍名 (Title)出版社 (Publisher)出版年 (Date)ISBN/ISSN
1 Banyard, P., & Grayson, A. Introducing Psychological Research (3rd ed.) Red Globe Press 2997 1403900388
その他 (Others)
ガイダンスにてコピーしたものを配布するので、特に準備する必要はない。

【参考文献 / Readings】

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

・春学期初回のガイダンスにて授業で使用するテキストを配布し、各教員が授業の進め方について案内する。秋学期ではガイダンスは行わないので、必ず出席すること。
・補足的資料や参考文献の紹介・配布が行われる場合がある。
・質問などに対するフィードバックや全体への連絡はCanvas LMSなどを利用して行う。

【注意事項 / Notice】