日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
現代心理学部/College of Contemporary PsychologyCollege of Contemporary Psychology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
HN163/HN163HN163 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
金1/Fri.1 Fri.1 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
BEC2320 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
The goal is to understand the importance of African diaspora as the constituent factor of modernity, and to become able to criticize modern society.
The goal is to elucidate the importance of music in the African diasporatic culture through the reading of studies on the black music. Professor gives lectures, and students do presentations in groups. Course uses movies as materials.
1 | イントロダクション |
2 | BLMについて1 |
3 | BLMについて2 |
4 | ビヨンセをめぐって1 |
5 | ビヨンセをめぐって2 |
6 | ビヨンセをめぐって3 |
7 | ジャネール・モネイとAfrofuturism1 |
8 | ジャネール・モネイとAfrofuturism2 |
9 | ジャネール・モネイとAfrofuturism3 |
10 | SF小説におけるAfrofuturism オクテヴィア・バトラーとサミュエル・ディレイニー1 |
11 | SF小説におけるAfrofuturism オクテヴィア・バトラーとサミュエル・ディレイニー2 |
12 | SF小説におけるAfrofuturism オクテヴィア・バトラーとサミュエル・ディレイニー3 |
13 | まとめの議論1 |
14 | まとめの議論2 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
SFと音楽に馴染んでおくこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への取り組み(100%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
プリントおよびCanvas LMS(もしくはGoogle Classroom)を通じて配布する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業中に指示する。 |
近代世界の構成要因のひとつであるアフリカン・ディアスポラが生み出した文化を理解することで近代性をより深く理解し批評できるようになる。
The goal is to understand the importance of African diaspora as the constituent factor of modernity, and to become able to criticize modern society.
アフリカン・ディアスポラの文化にとって重要な音楽についての論考を取り上げる。教員の講義と学生によるグループ発表によって進めていく。映像教材も用いる。
The goal is to elucidate the importance of music in the African diasporatic culture through the reading of studies on the black music. Professor gives lectures, and students do presentations in groups. Course uses movies as materials.
1 | イントロダクション |
2 | BLMについて1 |
3 | BLMについて2 |
4 | ビヨンセをめぐって1 |
5 | ビヨンセをめぐって2 |
6 | ビヨンセをめぐって3 |
7 | ジャネール・モネイとAfrofuturism1 |
8 | ジャネール・モネイとAfrofuturism2 |
9 | ジャネール・モネイとAfrofuturism3 |
10 | SF小説におけるAfrofuturism オクテヴィア・バトラーとサミュエル・ディレイニー1 |
11 | SF小説におけるAfrofuturism オクテヴィア・バトラーとサミュエル・ディレイニー2 |
12 | SF小説におけるAfrofuturism オクテヴィア・バトラーとサミュエル・ディレイニー3 |
13 | まとめの議論1 |
14 | まとめの議論2 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
SFと音楽に馴染んでおくこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への取り組み(100%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
プリントおよびCanvas LMS(もしくはGoogle Classroom)を通じて配布する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業中に指示する。 |