日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
現代心理学部/College of Contemporary PsychologyCollege of Contemporary Psychology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
HN336/HN336HN336 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
水2/Wed.2 Wed.2 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
BEC3320 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
Course participants share texts and videos in the common topic of "utopian imagination" (music, sci-fi, philosophy etc.) to deepen their personal interests. They learn to understand the various aspects of the topic of "utopian imagination", aim to start asking questions on a deeper level than before.
Third year students write a book review about preceding researches on the topic of their graduation paper as a step before writing the paper. Presentation is important for this. Fourth year students make an interim presentation for their graduation papers.
1 | 学生による発表とディスカッション |
2 | 学生による発表とディスカッション |
3 | 学生による発表とディスカッション |
4 | 学生による発表とディスカッション |
5 | 学生による発表とディスカッション |
6 | 学生による発表とディスカッション |
7 | 学生による発表とディスカッション |
8 | 学生による発表とディスカッション |
9 | 学生による発表とディスカッション |
10 | 学生による発表とディスカッション |
11 | 学生による発表とディスカッション |
12 | 学生による発表とディスカッション |
13 | 学生による発表とディスカッション |
14 | 学生による発表とディスカッション |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
論文の書き方を身につけるために先行業績をしっかり読み込み,また,自分でも少しずつでも良いから書き続けること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席と授業への取り組み(100%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じてGoogle classroomも活用する。 |
「ユートピア的想像力」という共通のテーマのもとに, 参加者各自の関心(音楽、SF、哲学etc.)を深めるためのテキストや映像を共有する。「ユートピア的想像力」という問いの多面性を理解し, これまで以上に深い問いを立てられるようになることを目指す。
Course participants share texts and videos in the common topic of "utopian imagination" (music, sci-fi, philosophy etc.) to deepen their personal interests. They learn to understand the various aspects of the topic of "utopian imagination", aim to start asking questions on a deeper level than before.
3年次生は卒論執筆の前段階として,自分が卒論で取り扱うテーマに関する先行業績に対する書評論文を書く。そのための発表を中心とする。4年次生は,卒論に向けて中間発表を行う。
Third year students write a book review about preceding researches on the topic of their graduation paper as a step before writing the paper. Presentation is important for this. Fourth year students make an interim presentation for their graduation papers.
1 | 学生による発表とディスカッション |
2 | 学生による発表とディスカッション |
3 | 学生による発表とディスカッション |
4 | 学生による発表とディスカッション |
5 | 学生による発表とディスカッション |
6 | 学生による発表とディスカッション |
7 | 学生による発表とディスカッション |
8 | 学生による発表とディスカッション |
9 | 学生による発表とディスカッション |
10 | 学生による発表とディスカッション |
11 | 学生による発表とディスカッション |
12 | 学生による発表とディスカッション |
13 | 学生による発表とディスカッション |
14 | 学生による発表とディスカッション |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
論文の書き方を身につけるために先行業績をしっかり読み込み,また,自分でも少しずつでも良いから書き続けること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席と授業への取り組み(100%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じてGoogle classroomも活用する。 |