日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
文学研究科/Graduate School of ArtsGraduate School of Arts |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
JC164/JC164JC164 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
複合文化論 |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月3/Mon.3 Mon.3 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
HIS5510 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
JD178「超域文化学演習1B」との併置科目 後期課程用科目コード:PC324 |
Throughout this course, students will enhance their ability to analyze and structure research discoveries and historical resources related to the history of Islamic art (the material culture of Islam) and Middle Eastern history.
In this seminar, participants will explore literature and documents related to the history of Islamic art (the material culture of Islam) and Middle Eastern history. Each class will include a designated presenter delivering a report, leading discussions aimed at enhancing understanding of previous literatures, recent trends in the field, and various approaches to interpreting historical sources.
1 | ガイダンス/授業の目的と進め方の説明 |
2 | 受講者による報告と全体討論(1) |
3 | 受講者による報告と全体討論(2) |
4 | 受講者による報告と全体討論(3) |
5 | 受講者による報告と全体討論(4) |
6 | 受講者による報告と全体討論(5) |
7 | 受講者による報告と全体討論(6) |
8 | 受講者による報告と全体討論(7) |
9 | 受講者による報告と全体討論(8) |
10 | 受講者による報告と全体討論(9) |
11 | 受講者による報告と全体討論(10) |
12 | 受講者による報告と全体討論(11) |
13 | 受講者による報告と全体討論(12) |
14 | 受講者による報告と全体討論(13) |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
文献を事前に読んで授業に臨む。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
報告の内容(50%) 討論への参加・貢献度(50%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業中に指示する。 |
イスラーム美術史(イスラーム物質文化史)、西アジア史に関する研究成果や史料を整理・検討する力をつける。
Throughout this course, students will enhance their ability to analyze and structure research discoveries and historical resources related to the history of Islamic art (the material culture of Islam) and Middle Eastern history.
イスラーム美術史(イスラーム物質文化史)、西アジア史に関する文献講読・史料精読を行う。毎回、報告者を定めて報告を行った上で議論し、研究史と近年の研究状況、史料を解釈する上での多様な手法に関して理解を深める。
In this seminar, participants will explore literature and documents related to the history of Islamic art (the material culture of Islam) and Middle Eastern history. Each class will include a designated presenter delivering a report, leading discussions aimed at enhancing understanding of previous literatures, recent trends in the field, and various approaches to interpreting historical sources.
1 | ガイダンス/授業の目的と進め方の説明 |
2 | 受講者による報告と全体討論(1) |
3 | 受講者による報告と全体討論(2) |
4 | 受講者による報告と全体討論(3) |
5 | 受講者による報告と全体討論(4) |
6 | 受講者による報告と全体討論(5) |
7 | 受講者による報告と全体討論(6) |
8 | 受講者による報告と全体討論(7) |
9 | 受講者による報告と全体討論(8) |
10 | 受講者による報告と全体討論(9) |
11 | 受講者による報告と全体討論(10) |
12 | 受講者による報告と全体討論(11) |
13 | 受講者による報告と全体討論(12) |
14 | 受講者による報告と全体討論(13) |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
文献を事前に読んで授業に臨む。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
報告の内容(50%) 討論への参加・貢献度(50%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業中に指示する。 |