日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
文学研究科/Graduate School of ArtsGraduate School of Arts |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
JC701/JC701JC701 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
春学期他/Spring OthersSpring Others |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
11 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
HIS6510 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
後期課程用科目コード:PC301 |
Students will deepen their understanding of methods for setting themes and of advancing research in the writing of their master's degree theses.
First-year students will deliver research reports on the setting of themes while second-year and higher students will deliver research reports on themes already established. Students will then receive guidance, following questions and answers among the course faculty members and participants. Each participant will deliver one presentation, on a schedule to be determined in the first session.
1 | 研究発表1 |
2 | 研究発表2 |
3 | 研究発表3 |
4 | 研究発表4 |
5 | 研究発表5 |
6 | 研究発表6 |
7 | 研究発表7 |
8 | 研究発表8 |
9 | 研究発表9 |
10 | 研究発表10 |
11 | 研究発表11 |
12 | 研究発表12 |
13 | 研究発表13 |
14 | 研究発表14 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
あらかじめレジュメを用意して発表に臨むこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業態度(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
修士論文作成に向けてテーマ設定の仕方や研究の進め方について理解を深める。
Students will deepen their understanding of methods for setting themes and of advancing research in the writing of their master's degree theses.
1年生はテーマ設定についての研究報告を、2年生以上はすでに設定されたテーマに関する研究報告をそれぞれ行い、各コースの教員や出席者と質疑応答を交わした後、指導を受ける。発表は、各自一回ずつで、いつ行うかは初回に決める。
First-year students will deliver research reports on the setting of themes while second-year and higher students will deliver research reports on themes already established. Students will then receive guidance, following questions and answers among the course faculty members and participants. Each participant will deliver one presentation, on a schedule to be determined in the first session.
1 | 研究発表1 |
2 | 研究発表2 |
3 | 研究発表3 |
4 | 研究発表4 |
5 | 研究発表5 |
6 | 研究発表6 |
7 | 研究発表7 |
8 | 研究発表8 |
9 | 研究発表9 |
10 | 研究発表10 |
11 | 研究発表11 |
12 | 研究発表12 |
13 | 研究発表13 |
14 | 研究発表14 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
あらかじめレジュメを用意して発表に臨むこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業態度(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None