日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
文学研究科/Graduate School of ArtsGraduate School of Arts |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
JI157/JI157JI157 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
ドイツ語圏の戯曲を読む |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
火3/Tue.3 Tue.3 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
GRL6340 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
Students will read carefully Brecht’s dramas to explore their appeals and to understand why these dramas are still played repeatedly.
Students will read "Der gute Mensch von Sezuan", one of Brecht’s iconic dramas, while using related public performances, reference materials, and films for discussions.
1 | オリエンテーション(授業全体の進行の確認) |
2 | 『セチュアンの善人』を読む。 |
3 | 第二回の続き。 |
4 | 第三回の続き。 |
5 | 第四回の続き。 |
6 | 第五回の続き。 |
7 | 第六回の続き。 |
8 | 第七回の続き。 |
9 | 第八回の続き。 |
10 | 第九回の続き。 |
11 | 第十回の続き。 |
12 | 第十一回の続き。 |
13 | 第十二回の続き。 |
14 | 全体のまとめと振り返り。 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
準備学習については毎回の授業で指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席および授業への積極的な参加(50%) 授業内での発表や課題等の提出(50%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業中に指示する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて毎回の授業中に指示する。 |
ブレヒトの戯曲の読解を通して,なぜ彼の戯曲が現代でも繰り返し上演されるのか,その魅力を探る。
Students will read carefully Brecht’s dramas to explore their appeals and to understand why these dramas are still played repeatedly.
春学期に続き、ブレヒトの戯曲の中から代表作『セチュアンの善人』を取り上げて読むとともに、関連する公演や参考文献、映像等を取り上げて議論する。
Students will read "Der gute Mensch von Sezuan", one of Brecht’s iconic dramas, while using related public performances, reference materials, and films for discussions.
1 | オリエンテーション(授業全体の進行の確認) |
2 | 『セチュアンの善人』を読む。 |
3 | 第二回の続き。 |
4 | 第三回の続き。 |
5 | 第四回の続き。 |
6 | 第五回の続き。 |
7 | 第六回の続き。 |
8 | 第七回の続き。 |
9 | 第八回の続き。 |
10 | 第九回の続き。 |
11 | 第十回の続き。 |
12 | 第十一回の続き。 |
13 | 第十二回の続き。 |
14 | 全体のまとめと振り返り。 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
準備学習については毎回の授業で指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席および授業への積極的な参加(50%) 授業内での発表や課題等の提出(50%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業中に指示する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて毎回の授業中に指示する。 |