日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20252025 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
理学研究科/Graduate School of ScienceGraduate School of Science |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
LD105/LD105LD105 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
対面 |
授業形式/ Class StyleCampus |
講義/LectureLecture |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
土2/Sat.2 Sat.2 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
LFS5390 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
RD105細胞生物学概論と合同授業 |
To primarily understand the functions of cells in animals, it is important to grasp the concept of intracellular signaling. Therefore, in this class, we will study various intracellular signaling pathways.
We will use a book on intracellular signaling, and students will learn about various signaling pathways by presenting its contents.
1 | ガイダンス |
2 | プレゼンテーション1 |
3 | プレゼンテーション2 |
4 | プレゼンテーション3 |
5 | プレゼンテーション4 |
6 | プレゼンテーション5 |
7 | プレゼンテーション6 |
8 | プレゼンテーション7 |
9 | プレゼンテーション8 |
10 | プレゼンテーション9 |
11 | プレゼンテーション10 |
12 | プレゼンテーション11 |
13 | プレゼンテーション12 |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
必要な資料を配付するので、事前にプレゼンテーションの準備をしてください。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
プレゼンテーション(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
主に動物について、細胞の機能を理解するためには、細胞内のシグナル伝達を理解することが重要です。そこで、本授業では、さまざまな細胞内シグナル伝達について学びます。
To primarily understand the functions of cells in animals, it is important to grasp the concept of intracellular signaling. Therefore, in this class, we will study various intracellular signaling pathways.
細胞内シグナル伝達に関する本を用い、その内容について受講生がプレゼンテーションすることで、さまざまなシグナル伝達経路を学びます。
We will use a book on intracellular signaling, and students will learn about various signaling pathways by presenting its contents.
1 | ガイダンス |
2 | プレゼンテーション1 |
3 | プレゼンテーション2 |
4 | プレゼンテーション3 |
5 | プレゼンテーション4 |
6 | プレゼンテーション5 |
7 | プレゼンテーション6 |
8 | プレゼンテーション7 |
9 | プレゼンテーション8 |
10 | プレゼンテーション9 |
11 | プレゼンテーション10 |
12 | プレゼンテーション11 |
13 | プレゼンテーション12 |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
必要な資料を配付するので、事前にプレゼンテーションの準備をしてください。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
プレゼンテーション(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None