日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
キリスト教学研究科/Graduate School of Christian StudiesGraduate School of Christian Studies |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
NH201/NH201NH201 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
聖公会礼拝とエキュメニズム Anglican worship and ecumenism |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
火5/Tue.5 Tue.5 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
CHS5813 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
後期課程用科目コード:TH311 |
The Anglican Church has had a significant relationship with ecumenism, partly because of the process of its establishment, and has also played an important role in the ecumenical scene. In this regard, we will look at its relationship to ecumenism especially from the perspective of worship.
We will read and study some papers and articles on the relationship between Anglican worship and ecumenism.
(The instructor will suggest some documents to read, but this will be decided in consultation with the students.)
1 | イントロダクション Introduction |
2 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
3 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
4 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
5 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
6 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
7 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
8 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
9 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
10 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
11 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
12 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
13 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
14 | まとめ Closing |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
聖公会礼拝を体験したことがない学生には、実際に礼拝(特に日曜日の聖餐式)に参加してみることを強く勧める。
I strongly encourage them to actually attend a service (especially the Sunday Eucharist).
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への出席と議論への参加(50%) 授業中の発表と資料(50%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
読む文献に応じて適宜指定する。 To be specified as needed depending on the documents to be read. |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業中に適宜紹介する。 The information will be presented in class as needed. |
受講者との協議により、授業内容は適宜変更することがある。
The course outline is subject to change in consultation with students.
聖公会はその成立の過程からも、エキュメニズムと深い関わりを持ち、エキュメニカルな場でも重要な役割を果たしてきた。その中で特に、礼拝という観点からエキュメニズムへの関わりを考察する。
The Anglican Church has had a significant relationship with ecumenism, partly because of the process of its establishment, and has also played an important role in the ecumenical scene. In this regard, we will look at its relationship to ecumenism especially from the perspective of worship.
聖公会礼拝とエキュメニズムの関係について、いくつかの論文や文献を読み学んでいく。
(具体的に読む文献については担当者より提案するが、受講者と相談の上決定する。)
We will read and study some papers and articles on the relationship between Anglican worship and ecumenism.
(The instructor will suggest some documents to read, but this will be decided in consultation with the students.)
1 | イントロダクション Introduction |
2 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
3 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
4 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
5 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
6 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
7 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
8 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
9 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
10 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
11 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
12 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
13 | 文献講読と討論 Document reading and discussion |
14 | まとめ Closing |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
聖公会礼拝を体験したことがない学生には、実際に礼拝(特に日曜日の聖餐式)に参加してみることを強く勧める。
I strongly encourage them to actually attend a service (especially the Sunday Eucharist).
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への出席と議論への参加(50%) 授業中の発表と資料(50%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
読む文献に応じて適宜指定する。 To be specified as needed depending on the documents to be read. |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業中に適宜紹介する。 The information will be presented in class as needed. |
受講者との協議により、授業内容は適宜変更することがある。
The course outline is subject to change in consultation with students.