日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
キリスト教学研究科/Graduate School of Christian StudiesGraduate School of Christian Studies |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
NH202/NH202NH202 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
いのちをめぐる課題への呼応 |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
金3/Fri.3 Fri.3 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
CHS5813 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
後期課程用科目コード:TH312 |
We will consider what answers from Christian ethics are possible regarding current ethical and bioethical questions.
Each participant will select one subject matter they would like to work on regarding ethical and bioethical questions, present topics and debate with all participants.
I plan to be flexible about the course progression and negotiate with all participants.
1 | イントロダクション |
2 | 動機の確認・問いの共有・テーマの選定 |
3 | 試行と考究1 参加者による発表と討議 |
4 | 試行と考究2 参加者による発表と討議 |
5 | 試行と考究3 参加者による発表と討議 |
6 | 試行と考究4 参加者による発表と討議 |
7 | 中間ふりかえり 問題の整理 |
8 | 試行と考究5 参加者による発表と討議 |
9 | 試行と考究6 参加者による発表と討議 |
10 | 試行と考究7 参加者による発表と討議 |
11 | 試行と考究8 参加者による発表と討議 |
12 | 試行と考究9 参加者による発表と討議 |
13 | 総括1 |
14 | 総括2 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
各自が、自身の参加動機を事前に自問し、明確化しておくこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(30%) 発表内容(40%) 討議への参加(30%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
差し迫る「いのち」をめぐる課題を受けて、キリスト教倫理学からの応答の可能性を考える。
We will consider what answers from Christian ethics are possible regarding current ethical and bioethical questions.
「いのち」をめぐって提起されている諸課題のうちから各参加者が自身の関心に応じて一つのテーマを取り上げて発題し、その後に全員で議論を行う。授業の進め方については、参加者と相談の上、柔軟に対応したい。
Each participant will select one subject matter they would like to work on regarding ethical and bioethical questions, present topics and debate with all participants.
I plan to be flexible about the course progression and negotiate with all participants.
1 | イントロダクション |
2 | 動機の確認・問いの共有・テーマの選定 |
3 | 試行と考究1 参加者による発表と討議 |
4 | 試行と考究2 参加者による発表と討議 |
5 | 試行と考究3 参加者による発表と討議 |
6 | 試行と考究4 参加者による発表と討議 |
7 | 中間ふりかえり 問題の整理 |
8 | 試行と考究5 参加者による発表と討議 |
9 | 試行と考究6 参加者による発表と討議 |
10 | 試行と考究7 参加者による発表と討議 |
11 | 試行と考究8 参加者による発表と討議 |
12 | 試行と考究9 参加者による発表と討議 |
13 | 総括1 |
14 | 総括2 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
各自が、自身の参加動機を事前に自問し、明確化しておくこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(30%) 発表内容(40%) 討議への参加(30%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None