日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College Graduate School of Tourism
Course Code UA043
Theme・Subtitle 修士論文作成に向けた発表・議論の習熟
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Seminar
Campus Niiza
Semester Fall semester
DayPeriod・Room Tue.5
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.)
Credits 1
Course Number TRG5003
Language Others
Class Registration Method Automatic Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation -(履修中止制度なし/ No system for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

The goal of this course is to identify master’s thesis topics and engage in-depth with the topic of this course by holding multiple student research presentations and debates during each session.

【Course Contents】

This class will involve student presentations and discussion involving participation of multiple faculty members. From the 2nd to 7th sessions, students will do research presentations and each presenter will receive comments from multiple faculty members. Students will clarify the content of their master’s thesis research topic by reviewing the answers to students’ questions. In the 8th to 13th sessions, students will review the research method and examine issues. In the 14th final session, students will show master's thesis research outline and discuss issues and problems regarding research plans and obtain advice from professors.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 授業の進め方について説明
2 研究発表①テーマ設定に向けて
3 研究発表②テーマ設定に向けて
4 研究発表③テーマ設定に向けて
5 研究発表④テーマ設定に向けて
6 研究発表⑤テーマ設定に向けて
7 研究発表⑥テーマ設定に向けて
8 研究発表⑦内容構成の深化
9 研究発表⑧内容構成の深化
10 研究発表⑨内容構成の深化
11 研究発表⑩内容構成の深化
12 研究発表⑪内容構成の深化
13 研究発表⑫内容構成の深化
14 全教員と全履修者が参加する修士論文構想発表会

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

事前の発表準備、事後の振り返りに時間を多大な時間と労力を要する。まず、本授業開始までに大まかなテーマ設定とそのための先行研究の読み込み、整理を各自行うこと。また、第2回から第9回にかけて各自発表準備、第11回以降は、各発表のフィードバックとして、発表で達成できたこと、今後の課題の整理を行うこと。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 発表及び議論の内容を総合的に判断する(100%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
適宜指示する。

【参考文献 / Readings】

その他 (Others)
適宜指示する。

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】