日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20252025 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
現代心理学研究科/Graduate School of Contemporary PsychologyGraduate School of Contemporary Psychology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
UM205/UM205UM205 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
講義/LectureLecture |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
木1/Thu.1 Thu.1 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
PSY5320 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
In this course, students will read English articles following their research interests to make progress in their research.
The instructor suggests to read a book titled "The Psychology of Sociability" in this course. However, students will be strongly recommended to suggest other articles that they consider important for their research.
1 | ガイダンスと担当者決定 |
2 | Ch. 1 and 2 |
3 | Ch. 3 and 4 |
4 | Ch. 5 and 6 |
5 | Ch. 7 and 8 |
6 | Ch. 9 and 10 |
7 | Ch. 11 and 12 |
8 | Ch. 13 and 14 |
9 | 学生提案文献 |
10 | 学生提案文献 |
11 | 学生提案文献 |
12 | 学生提案文献 |
13 | 学生提案文献 |
14 | 学生提案文献 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
課題文献を読み、発表資料を準備する。あるいは、各自で文献の探索と講読を行う。文献を提示するときには、単に1つの文献を見つけて発表するのではなく、複数の文献を読んだ上で、特に面白い、あるいは重要なものを発表するのが望ましい。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
発表(60%) 議論への貢献(40%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
学生の研究関心に合わせた英字文献を講読し、各自の研究の推進に貢献する。
In this course, students will read English articles following their research interests to make progress in their research.
現代人の社会関係に関わる文献として、2025年度はThe Psychology of Sociabilityを提案しますが、履修者各自が、自らの研究関心に合わせて文献を持ち寄ることを推奨します。一人で読むのは難解だと感じる文献を、誰かと一緒に読むというかたちで利用してかまいません。
The instructor suggests to read a book titled "The Psychology of Sociability" in this course. However, students will be strongly recommended to suggest other articles that they consider important for their research.
1 | ガイダンスと担当者決定 |
2 | Ch. 1 and 2 |
3 | Ch. 3 and 4 |
4 | Ch. 5 and 6 |
5 | Ch. 7 and 8 |
6 | Ch. 9 and 10 |
7 | Ch. 11 and 12 |
8 | Ch. 13 and 14 |
9 | 学生提案文献 |
10 | 学生提案文献 |
11 | 学生提案文献 |
12 | 学生提案文献 |
13 | 学生提案文献 |
14 | 学生提案文献 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
課題文献を読み、発表資料を準備する。あるいは、各自で文献の探索と講読を行う。文献を提示するときには、単に1つの文献を見つけて発表するのではなく、複数の文献を読んだ上で、特に面白い、あるいは重要なものを発表するのが望ましい。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
発表(60%) 議論への貢献(40%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None