日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College Graduate School of Contemporary Psychology
Course Code UM206
Theme・Subtitle PRE-SUASION
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Lecture
Campus Niiza
Semester Spring Semester
DayPeriod・Room Fri.5
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Credits 2
Course Number PSY5320
Language Japanese
Class Registration Method Course Code Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation -(履修中止制度なし/ No system for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

The concept of “pre-suasion” which is closely related to Industrial/Organizational psychology will be examined while referring to the below text. Students will seek applications to their research. They will improve their ability to evaluate research critically and take a global view of it. In addition, students will hone their discussion and presentation skills.

【Course Contents】

More than 30 years have passed since Professor Robert Cialdini published his classic book Influence. In it, he explained the theory and principles at play when convincing or getting a person to do something. Then in his book Pre-suasion, he elucidated the technique involved in preparing a person in advance to persuade more easily. Professor Cialdini coined the term “pre-suasion” by combining “pre" (i.e., in advance) with “-suasion” (from “persuasion”). The chapters of Professor Cialdini's book will be divided among the registered students. Each student will be responsible for understanding and explaining his/her assigned section. Within that section, the student should select the research that interested him/her the most, find other related articles, and present a summary. Through discussion and debate, the class will further deepen their understanding of the material and examine its relevance to each student's research.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 導入
2 担当章(節)の決定
3 Previleged moments
4 The importance of attention
5 What's focal is causal
6 Commanders of attention
7 The primacy of associations
8 Persuasive geographies
9 The mechanics of pre-suasion
10 Six main roads to change
11 Being together
12 Acting together
13 Ethical use
14 Post-suasion

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

下記のテキストを輪読する。その際、担当者を各章(あるいは各節)ごとに決める。担当者は、レジュメを作成して、受講者全員に配布する。レジュメには章の要約とそこに示されている1つの研究の要約も記載すること。レジュメに基づいて発表を行った後、全員で討論を行う。自分の担当章(節)以外の部分にも目を通しておくこと。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 担当発表(50%)
討論への参加(50%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

No著者名 (Author/Editor)書籍名 (Title)出版社 (Publisher)出版年 (Date)ISBN/ISSN
1 Cialdini, R. Pre-suasion Simons & Schuster 2016 978501109799

【参考文献 / Readings】

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

心理学科を卒業程度の心理学的基礎知識、ならびに統計学の知識を有し、活用していることが求められる。

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

特になし。

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】