日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
現代心理学研究科/Graduate School of Contemporary PsychologyGraduate School of Contemporary Psychology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
UM305/UM305UM305 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月1/Mon.1 Mon.1 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
PSY5320 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
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他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
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学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
This class aims to improve students' research quality by furnishing the knowledge and techniques required to work in social psychology and quantitative surveys.
The class will be structured as if it was a research conference. Students will report their current progress and difficulties regarding their research. Based on these, the adviser and students will have a discussion regarding the research. If necessary, the adviser will give technical advice to the students.
1 | 発表と議論 |
2 | 発表と議論 |
3 | 発表と議論 |
4 | 発表と議論 |
5 | 発表と議論 |
6 | 発表と議論 |
7 | 発表と議論 |
8 | 発表と議論 |
9 | 発表と議論 |
10 | 発表と議論 |
11 | 発表と議論 |
12 | 発表と議論 |
13 | 発表と議論 |
14 | 発表と議論 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
各自が、各自の研究を遂行する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
発表(60%) 議論への貢献(40%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
社会心理学研究に必要とされる知識、技術を習得し、各自の研究の質を高めることを目標とする。
This class aims to improve students' research quality by furnishing the knowledge and techniques required to work in social psychology and quantitative surveys.
リサーチ・ミーティング形式で行う。毎回、各自が自らの研究計画と進捗状況、遭遇している問題点について発表し、その後、教員を含めた全員で議論を行う。必要に応じて、技術的な説明を行う。
The class will be structured as if it was a research conference. Students will report their current progress and difficulties regarding their research. Based on these, the adviser and students will have a discussion regarding the research. If necessary, the adviser will give technical advice to the students.
1 | 発表と議論 |
2 | 発表と議論 |
3 | 発表と議論 |
4 | 発表と議論 |
5 | 発表と議論 |
6 | 発表と議論 |
7 | 発表と議論 |
8 | 発表と議論 |
9 | 発表と議論 |
10 | 発表と議論 |
11 | 発表と議論 |
12 | 発表と議論 |
13 | 発表と議論 |
14 | 発表と議論 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
各自が、各自の研究を遂行する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
発表(60%) 議論への貢献(40%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None