日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
現代心理学研究科/Graduate School of Contemporary PsychologyGraduate School of Contemporary Psychology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
UP365/UP365UP365 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
『荘子』郭象注を読む |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
金3/Fri.3 Fri.3 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
BEC5320 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
Students read and promote their understanding of the representative chapters from Zhuangzi.
Students read the representative chapters from Zhuangzi, and learn how Chinese people perceived the world and body through the contents of "yangsheng".
The class consists of the report from the person in charge of the day and whole class exchange opinions. The person in charge carefully reads their part, does research, and gives an oral explanation in class.
1 | ガイダンス |
2 | 『荘子』講読 |
3 | 『荘子』講読 |
4 | 『荘子』講読 |
5 | 『荘子』講読 |
6 | 『荘子』講読 |
7 | 『荘子』講読 |
8 | 『荘子』講読 |
9 | 『荘子』講読 |
10 | 『荘子』講読 |
11 | 『荘子』講読 |
12 | 『荘子』講読 |
13 | 『荘子』講読 |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回指定した部分を精読してくる。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
報告内容および授業参加への積極的な態度(70%) 授業最終日に提出する小レポート(30%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
初回に紹介する。 |
『荘子』郭象注を講読し、理解を深める。
Students read and promote their understanding of the representative chapters from Zhuangzi.
『荘子』郭象注を精読し、中国人がいかに世界や身体をとらえようとしていたのかを考察する。
授業は担当者の報告と全員の意見交換によって進めてゆく。担当者は担当箇所を調べて準備し、授業時に解説する。
Students read the representative chapters from Zhuangzi, and learn how Chinese people perceived the world and body through the contents of "yangsheng".
The class consists of the report from the person in charge of the day and whole class exchange opinions. The person in charge carefully reads their part, does research, and gives an oral explanation in class.
1 | ガイダンス |
2 | 『荘子』講読 |
3 | 『荘子』講読 |
4 | 『荘子』講読 |
5 | 『荘子』講読 |
6 | 『荘子』講読 |
7 | 『荘子』講読 |
8 | 『荘子』講読 |
9 | 『荘子』講読 |
10 | 『荘子』講読 |
11 | 『荘子』講読 |
12 | 『荘子』講読 |
13 | 『荘子』講読 |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回指定した部分を精読してくる。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
報告内容および授業参加への積極的な態度(70%) 授業最終日に提出する小レポート(30%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
初回に紹介する。 |