日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College Graduate School of Business Administration
Course Code VG733
Theme・Subtitle
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Seminar
Campus Ikebukuro
Semester Spring Others
DayPeriod・Room
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Credits 2
Course Number BDS6020
Language Japanese
Class Registration Method "Other" Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation -(履修中止制度なし/ No system for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

As advanced professional, we will conduct academic research and develop business plans, in order to contribute to the solution towards real problems in industry or other fields.
1. Business research: Exploreing the research question, learning the hypothesis verification method and the process of logical thinking through writing the master's thesis.
2. Business design: Developing the business plan to realize attractive market creation.

【Course Contents】

In order to set research themes or business areas, you will go about in your own research area and prior research or business environments, and after sharing and discussing the results among the other students, you will refine your research themes and business areas.
We will review the progress of writing master's thesis and making a business plan, and each thesis and business plan will be improved.
Moreover, it is desirable that the main topic of research is related to the area of marketing and consumer behavior.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 関心領域に関する共有: ゼミ形式により、各自の関心テーマ&事業領域に関して学習・議論(1)
2 関心領域に関する共有: ゼミ形式により、各自の関心テーマ&事業領域に関して学習・議論(2)
3 関心領域設定への準備:参考文献・先行研究・関連データ等についての研究報告(1)
4 関心領域設定への準備:参考文献・先行研究・関連データ等についての研究報告(2)
5 関心領域の仮設定報告(1)
6 関心領域の仮設定報告(2)
7 関心領域の先行研究または関連&類似事業の検討(1)
8 関心領域の先行研究または関連&類似事業の検討(2)
9 研究テーマ&提案事業案を絞込み(1)
10 研究テーマ&提案事業案を絞込み(2)
11 研究仮説設定と検証方法報告&提案事業案と実現可能性報告(1)
12 研究仮説設定と検証方法報告&提案事業案と実現可能性報告(2)
13 夏季休暇中の研究計画の報告(1)
14 夏季休暇中の研究計画の報告(2)

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

1.各自、毎回の課題、作業に取り組んだうえで授業に臨むことを推奨します。
2.常に自分自身の関心領域について、情報収集や現場観察に努力することを推奨します。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 参加度(40%)
クラス討議貢献度(40%)
アウトプット完成度(20%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

なし/None

【参考文献 / Readings】

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

修了研究(ビジネスリサーチ)履修者:ブランド、消費者行動、マーケティングに関する学術書・学術論文の精読
修了研究(ビジネスデザイン)履修者:ビジネスモデル、競争戦略に関する学術書・学術論文の精読

以上が、大学院での学びの基礎を構築し、豊かな時間をもたらします。

【注意事項 / Notice】

本科目では、全授業回数の50%以上がディスカッションなど双方向形式の授業によって運営されます。