日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College Graduate School of Business Administration
Course Code VG982
Theme・Subtitle
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Seminar
Campus Ikebukuro
Semester Fall Others
DayPeriod・Room
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Credits 2
Course Number BDS6020
Language Japanese
Class Registration Method "Other" Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation -(履修中止制度なし/ No system for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

The main purpose of this course is to support students to prepare academic papers or business plans that are expected to contribute to solve practical needs in business or society. The topics or themes for research do not need to be limited into certain fields, but ideally the following domains are recommended: R&D, competitive strategy, marketing management(B2B, B2C), consumer behavior, operational management (VC, SC),etc.

【Course Contents】

Ideal research projects should contain the following process: exploring research questions, setting up hypotheses and verifying them. In both developing research papers and business plans, students are supposed to apply the above process in order to create appropriate and persuasive proposals. The main steps are as follows:
Clarify themes
Set up and verify hypotheses
Develop research papers/business plans
Prepare for the presentation

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 調査研究の進捗状況の確認
・研究内容の発表
・発表内容に関する相互コーチング
2 調査研究の進捗状況の確認
・研究内容の発表
・発表内容に関する相互コーチング
3 論文・ビジネスプラン作成支援
・グループ討議
・学科会投稿準備(希望に応じて)
4 論文・ビジネスプラン作成支援
・グループ討議
・学科会投稿準備(希望に応じて)
5 中間報告に向けての論文・ビジネスプラン作成支援
・個別に発表
・Q&A
6 中間報告に向けての論文・ビジネスプラン作成支援
・個別に発表
・Q&A
7 中間報告に向けての論文・ビジネスプラン作成支援
・個別に発表
・Q&A
8 中間報告に向けての論文・ビジネスプラン作成支援
・個別に発表
・Q&A
9 最終報告に向けての論文・ビジネスプラン作成支援
・個別に発表
・Q&A
10 最終報告に向けての論文・ビジネスプラン作成支援
・個別に発表
・Q&A
11 最終報告に向けての論文・ビジネスプラン精緻化支援
・個別に発表
・Q&A
12 最終報告に向けての論文・ビジネスプラン精緻化支援
・個別に発表
・Q&A
13 最終報告に向けての論文・ビジネスプラン精緻化支援
・個別に発表
・Q&A
14 最終報告に向けての論文・ビジネスプラン精緻化支援
・個別に発表
・Q&A

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

授業をマイルストーンとして、各自で設定した必要な作業を進めたうえで授業に参加していただくとよいでしょう。ゼミのメンバーがアドバイザー/コンサルタントとして他のメンバーに対するサポートやアドバイスをしながら、メンバー全員が授業での新たな気づきを最大限享受できるような有益な時間にしていきたいと考えます。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 授業参加(25%)
議論貢献(25%)
アウトプット(50%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

なし/None

【参考文献 / Readings】

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】

本科目では、全授業回数の50%以上がディスカッションなど双方向形式の授業によって運営されます。