日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
ビジネスデザイン研究科/Graduate School of Business AdministrationGraduate School of Business Administration |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
VH198/VH198VH198 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
講義/LectureLecture |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期他/Fall OthersFall Others |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
BDS6700 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
Through an internship as a management professional
1. To deepen the understanding of the theories and frameworks of business management studies
2. To deepen the practical understanding of various areas of business management
3. To deepen the understanding of careers as highly-skilled management professionals
4. To identify your own study goals in graduate school.
Student selection and preparatory training will take place during the spring semester and students will be sent to respective companies as interns during or after the summer break. The duration of the internship will be 3 months to 6 months. A debriefing session will be conducted in the fall semester.
Although this course is scheduled for the fall semester, candidates wishing to enroll need to apply during the entry period which begins in late-April.
1 | エントリ― |
2 | 面接 |
3 | 面接合格後、事前講習① |
4 | 事前講習② |
5 | 事前講習③ |
6 | 派遣先企業希望提出 |
7 | 派遣先企業との面接 |
8 | 派遣先企業決定 |
9 | インターンシップの実施 |
10 | 実施期間中の報告書提出 |
11 | インターンシップ報告会の企画 |
12 | インターンシップ報告会の実施 |
13 | インターンシップ報告会の記録作成 |
14 | 派遣先企業への報告書作成 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
授業時間外にもインターンシップのための準備を行う。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
派遣先企業の評価(40%) 派遣先企業への報告書(40%) 報告会でのプレゼンテーション(20%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
なし |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて適宜指示する。 |
授業開始前に履修者の選考(書類審査・面接)を行います。
履修希望者は事前ガイダンスに必ず参加してください。
経営専門職人材としてのインターンシップを通して
1.経営学の諸理論およびフレームワークについての理解を深めること
2.経営の諸領域に関する実践的な理解を深めること
3.高度経営専門職人材としてのキャリアについて理解を深めること
4.大学院における自己の学修課題を明確化すること
Through an internship as a management professional
1. To deepen the understanding of the theories and frameworks of business management studies
2. To deepen the practical understanding of various areas of business management
3. To deepen the understanding of careers as highly-skilled management professionals
4. To identify your own study goals in graduate school.
春学期中に履修者の選考及び事前研修を経て,夏季休暇以降に企業にインターンとして派遣する。派遣期間は3か月から6か月程度。インターンシップ終了後に報告会を実施する。
なお,本科目は秋学期開講科目であるが,履修希望者は4月下旬に始まるエントリー期間に履修申請すること。
Student selection and preparatory training will take place during the spring semester and students will be sent to respective companies as interns during or after the summer break. The duration of the internship will be 3 months to 6 months. A debriefing session will be conducted in the fall semester.
Although this course is scheduled for the fall semester, candidates wishing to enroll need to apply during the entry period which begins in late-April.
1 | エントリ― |
2 | 面接 |
3 | 面接合格後、事前講習① |
4 | 事前講習② |
5 | 事前講習③ |
6 | 派遣先企業希望提出 |
7 | 派遣先企業との面接 |
8 | 派遣先企業決定 |
9 | インターンシップの実施 |
10 | 実施期間中の報告書提出 |
11 | インターンシップ報告会の企画 |
12 | インターンシップ報告会の実施 |
13 | インターンシップ報告会の記録作成 |
14 | 派遣先企業への報告書作成 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
授業時間外にもインターンシップのための準備を行う。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
派遣先企業の評価(40%) 派遣先企業への報告書(40%) 報告会でのプレゼンテーション(20%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
なし |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて適宜指示する。 |
授業開始前に履修者の選考(書類審査・面接)を行います。
履修希望者は事前ガイダンスに必ず参加してください。