日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College Graduate School of Intercultural Communication
Course Code VV034
Theme・Subtitle
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus Seminar
Campus Ikebukuro
Semester Fall Others
DayPeriod・Room
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Credits 2
Course Number ICC6513
Language Others
Class Registration Method Automatic Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation -(履修中止制度なし/ No system for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

The goal of this seminar is for students to solidify the structures of their theses by striving to clarify research themes and methodologies, and learning specific methods for writing academic papers and other basic knowledge and skills required to write master’s theses. Each student will learn how to properly position in their thesis the theories and models that form the basis of their thesis.

【Course Contents】

Classes revolve around students’ presentations of how the previous research they have gathered on their research themes relates to their research, and which theories and models form the basis of their research. In each class, students will create summaries to report on their research, and their classmates will offer comments on the reports. Thus, students are required to work diligently on their research and make enough progress to be able to give reports at each class meeting.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 イントロダクション
2 研究テーマの設定1
3 研究テーマの設定2
4 先行研究について1
5 先行研究について2
6 先行研究について3
7 研究方法1
8 研究方法2
9 研究方法3
10 論文の構成1
11 論文の構成2
12 論文の構成3
13 学術的記述の方法について
14 振り返り

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

毎回の授業で指示する。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 授業への参加度(討論,質疑応答など)(50%)
報告およびレポートなどの提出物,各種テスト(50%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
なし

【参考文献 / Readings】

その他 (Others)
指導の中で,担当教員が適宜指示する。

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

1)授業は各受講者が主体となるディスカッションを通して行われるため、受講者は各自が自分のテーマについて自発的に調べ、発表することが求められる。
2)各参加者のプレゼンテーションについては、次の回の授業でフィードバックを行う。
3)連絡事項、資料の配付などはCanvas LMSを通して実施する。

【注意事項 / Notice】