日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20252025 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
異文化コミュニケーション研究科/Graduate School of Intercultural CommunicationGraduate School of Intercultural Communication |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
VV063/VV063VV063 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
春学期他/Spring OthersSpring Others |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
ICC6513 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
To prepare for the writing of a master’s thesis of musicology, students will learn how to interpret and evaluate historical sources and deepen their reflections on the subject.
Students will prepare a first draft of the paper and use it as a starting point for discussions.
1 | スケジュールの吟味 |
2 | 研究の対象の吟味 |
3 | 研究の方法の吟味 |
4 | 研究の目的の吟味 |
5 | 文献の吟味 |
6 | 資料の吟味 |
7 | 先行研究批判 |
8 | 章立ての吟味 |
9 | 独自性の吟味 |
10 | 論理性の吟味 |
11 | 実証性の吟味 |
12 | 有効性の吟味 |
13 | テーゼの吟味 |
14 | 総括 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
指導の中で適宜指示する。加えて、図書館所蔵の音楽雑誌・音楽事典類、AVコーナーの資料等を活用されたい。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席と参加(50%) 課題と成果物(50%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
とくに指定しない。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
指導の中で指示する。 |
音楽学の歴史的資料を解釈し、研究対象に関する考察を深め、修士論文をまとめていく。
To prepare for the writing of a master’s thesis of musicology, students will learn how to interpret and evaluate historical sources and deepen their reflections on the subject.
論文の初稿となり得る文章を用意し、それを叩き台としつつ、議論を行う。
Students will prepare a first draft of the paper and use it as a starting point for discussions.
1 | スケジュールの吟味 |
2 | 研究の対象の吟味 |
3 | 研究の方法の吟味 |
4 | 研究の目的の吟味 |
5 | 文献の吟味 |
6 | 資料の吟味 |
7 | 先行研究批判 |
8 | 章立ての吟味 |
9 | 独自性の吟味 |
10 | 論理性の吟味 |
11 | 実証性の吟味 |
12 | 有効性の吟味 |
13 | テーゼの吟味 |
14 | 総括 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
指導の中で適宜指示する。加えて、図書館所蔵の音楽雑誌・音楽事典類、AVコーナーの資料等を活用されたい。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席と参加(50%) 課題と成果物(50%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
とくに指定しない。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
指導の中で指示する。 |