日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
異文化コミュニケーション研究科/Graduate School of Intercultural CommunicationGraduate School of Intercultural Communication |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
VV075/VV075VV075 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
オンライン(全回オンライン)/Online (all classes are online)Online (all classes are online) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
発話を伴う授業を学内で受講する場合は8201教室の利用可。 |
授業形式/ Class StyleCampus |
演習・ゼミ/SeminarSeminar |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
春学期他/Spring OthersSpring Others |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
ICC6513 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
○○ |
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
In preparation for writing a master’s thesis related to bilingualism and language acquisition, students will learn how to interpret and consider research methods and findings through reading more literature. Students will then commence writing their thesis.
While reading the most recent literature from their research area, students will proceed with their own research by making a number of progress reports on data collection and analysis, thereby confirming the research design. Guidance will also be provided through discussing ways of interpreting the data as well as the possible implications of the study.
1 | ガイダンス |
2 | 研究調査・論文執筆の指導1 |
3 | 研究調査・論文執筆の指導2 |
4 | 研究調査・論文執筆の指導3 |
5 | 研究調査・論文執筆の指導4 |
6 | 研究調査・論文執筆の指導5 |
7 | 研究調査・論文執筆の指導6 |
8 | 研究調査・論文執筆の指導7 |
9 | 研究調査・論文執筆の指導8 |
10 | 研究調査・論文執筆の指導9 |
11 | 研究調査・論文執筆の指導10 |
12 | 研究調査・論文執筆の指導11 |
13 | 研究調査・論文執筆の指導12 |
14 | 総括 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回の授業で指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への参加度(討論、質疑応答など)(50%) 報告およびレポートなどの提出物(50%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
なし |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
指導の中で,担当教員が適宜指示する。 |
バイリンガリズム・言語習得に関する修士論文の作成に向けて、文献をさらに読み進めながら、研究方法や結果の解釈、考察の導き方等を身につけ、論文執筆を実践する。
In preparation for writing a master’s thesis related to bilingualism and language acquisition, students will learn how to interpret and consider research methods and findings through reading more literature. Students will then commence writing their thesis.
受講者の研究計画に基づき、研究テーマに関する最新の文献を読み進めるのと同時に、研究方法の確認、データ収集ならびにデータ分析についての進捗報告を繰り返すことで研究を進めていく。結果の解釈や考察の方法についても討論をしながら指導をしていく。
While reading the most recent literature from their research area, students will proceed with their own research by making a number of progress reports on data collection and analysis, thereby confirming the research design. Guidance will also be provided through discussing ways of interpreting the data as well as the possible implications of the study.
1 | ガイダンス |
2 | 研究調査・論文執筆の指導1 |
3 | 研究調査・論文執筆の指導2 |
4 | 研究調査・論文執筆の指導3 |
5 | 研究調査・論文執筆の指導4 |
6 | 研究調査・論文執筆の指導5 |
7 | 研究調査・論文執筆の指導6 |
8 | 研究調査・論文執筆の指導7 |
9 | 研究調査・論文執筆の指導8 |
10 | 研究調査・論文執筆の指導9 |
11 | 研究調査・論文執筆の指導10 |
12 | 研究調査・論文執筆の指導11 |
13 | 研究調査・論文執筆の指導12 |
14 | 総括 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回の授業で指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への参加度(討論、質疑応答など)(50%) 報告およびレポートなどの提出物(50%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
なし |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
指導の中で,担当教員が適宜指示する。 |