日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20252025 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
ビジネスデザイン研究科/Graduate School of Business AdministrationGraduate School of Business Administration |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
WG274/WG274WG274 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
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授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
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授業形式/ Class StyleCampus |
その他/OtherOther |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期他/Fall OthersFall Others |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
BDS7003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
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他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
-(履修中止制度なし/ No system for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
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学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
The purpose of this course is to write a doctoral dissertation in marketing or branding.
In this course, students explore contemporary issues in marketing and branding and are guided in the creation of their dissertations on these issues. Specifically, students will be advised on framing themes, reviewing previous research, identifying key questions, studying fieldwork and empirical research methods, and writing the dissertation.
1 | オリエンテーション |
2 | 課題の設定(1) |
3 | 課題の設定(2) |
4 | 先行研究の検討(1) |
5 | 先行研究の検討(2) |
6 | キークエスチョンの設定 |
7 | 論文構成と研究方法の確定 |
8 | 実証研究の遂行(1) |
9 | 実証研究の遂行(2) |
10 | 実証研究の遂行(3) |
11 | 論文ドラフトの検討(1) |
12 | 論文ドラフトの検討(2) |
13 | 論文ドラフトの検討(3) |
14 | 総括と展望 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
授業時間外の学修に関する指示は,履修登録完了時後に「Canvas LMS」上で履修者に対して行う。各回の予習・復習にはそれぞれ2時間程度を要する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席および授業参加度(60%) レジュメの提出(40%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
本授業の目的は,マーケティングないしブランディングに関する博士論文を作成することである。
The purpose of this course is to write a doctoral dissertation in marketing or branding.
本授業では,マーケティングないしブランディングに関する現代的課題を探究し,それに関する博士論文の作成を指導する。具体的には,課題の設定,先行研究の検討,問題の発見,フィールドワークや実証調査の方法,論文の構成と執筆などについて,アドバイスを行う。
In this course, students explore contemporary issues in marketing and branding and are guided in the creation of their dissertations on these issues. Specifically, students will be advised on framing themes, reviewing previous research, identifying key questions, studying fieldwork and empirical research methods, and writing the dissertation.
1 | オリエンテーション |
2 | 課題の設定(1) |
3 | 課題の設定(2) |
4 | 先行研究の検討(1) |
5 | 先行研究の検討(2) |
6 | キークエスチョンの設定 |
7 | 論文構成と研究方法の確定 |
8 | 実証研究の遂行(1) |
9 | 実証研究の遂行(2) |
10 | 実証研究の遂行(3) |
11 | 論文ドラフトの検討(1) |
12 | 論文ドラフトの検討(2) |
13 | 論文ドラフトの検討(3) |
14 | 総括と展望 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
授業時間外の学修に関する指示は,履修登録完了時後に「Canvas LMS」上で履修者に対して行う。各回の予習・復習にはそれぞれ2時間程度を要する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席および授業参加度(60%) レジュメの提出(40%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None