日本語

Course Code etc
Academic Year 2024
College Graduate School of Business Administration
Course Code WG452
Theme・Subtitle
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items) ゲストスピーカーの都合によりオンラインとなる場合あり。
Campus Lecture
Campus Ikebukuro
Semester Fall Semester2
DayPeriod・Room Fri.G5 , Fri.G6
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Credits 2
Course Number BDS7400
Language Japanese
Class Registration Method Course Code Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges 履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。
Course Cancellation -(履修中止制度なし/ No system for cancellation)
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy 各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。
Notes

【Course Objectives】

The course covers the historical transition, business models, strategies of luxury brand business in Japan market with the objective to clarify the positioning of luxury brand business and the meaning of "luxury."

【Course Contents】

The course will showcase multiple aspects of the latest industry situation, inviting several practitioners excelling in the business. Guest speakers will be composed of professionals in different fields (e.g. marketing / digital / e-commerce / sales / visual merchandising / design / outlet strategies / human resources / finance / management) to enable and deep-dive into the the systematic understanding of the luxury brand business. The lecturer will coordinate with the guest speakers to facilitate the class discussion and will lead the students to develop their own approaches to the thesis at the end of the course.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 ラグジュアリーブランド・マネジメント概論(本科目の目的と概要)
2 ゲストスピーカー講義1
3 ゲストスピーカー講義2
4 ゲストスピーカー講義3
5 ゲストスピーカー講義4
6 ゲストスピーカー講義5
7 ゲストスピーカー講義6
8 ゲストスピーカー講義7
9 ゲストスピーカー講義8
10 ゲストスピーカー講義9
11 ゲストスピーカー講義10
12 ゲストスピーカー講義11
13 ゲストスピーカー講義12
14 総括講義

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

概論講義にて当科目を通じて明らかにしたい論題(=各セメスター期末レポート)について授業外でも各自探究いただけると尚良い。また、各ゲストスピーカー講義における議論を深めるための準備により、実務とアカデミック双方からの思考を期待する。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 最終レポート(Final Report)(40%)
ディスカッションへの貢献(60%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

なし/None

【参考文献 / Readings】

No著者名 (Author/Editor)書籍名 (Title)出版社 (Publisher)出版年 (Date)ISBN/ISSN
1 JNカプフェレ+Vバスティアン The Luxury Strategy/ラグジュアリー戦略 東洋経済新報社 2017 9784492556825

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】

本科目は、5年以上の実務経験を有する実務家教員による授業であり、全授業回数の50%以上がディスカッションなど双方向形式の授業によって運営されます。本科目は博士課程前期課程と博士課程後期課程の合同授業となるが,後期課程の受講者においては,全ての評価方法で前期課程より高度な達成水準を要求します。