日本語

Course Code etc
Academic Year 2023
College College of Arts
Course Code automatic registration
Theme・Subtitle
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus
Campus Ikebukuro
Semester Fall semester
DayPeriod・Room Thu.4
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.)
Credits 2
Course Number HIS3510
Language Japanese
Class Registration Method Automatic Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges
Course Cancellation
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy
Notes

【Course Objectives】

Students will aim to reach the stage of writing their graduation theses by deepening their own research themes concerning early modern Japanese history and by engaging in research for their preliminary theses and graduation theses.

【Course Contents】

Continuing the content from Seminars H17, students will establish hypothetical perspectives based on the organization of prior research and on the content of historical materials they have comprehended, and will create outlines and report on these as appropriate. Finally, students will assemble these as a step toward their graduation theses. Specifically, students will proceed by combining content from the following three activities:
I) Take up early modern historical materials related to students' research, and examine the content
II) Examine prior research and important literature related to students' research
III) Report on and examine the current state of research
The relative proportions of I, II, and III will be adjusted flexibly according to the progress of students' research.
The course also plans to have students give research reports based on each group's interpretation of historical materials.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 参加者による報告・討論(1)
2 参加者による報告・討論(2)
3 参加者による報告・討論(3)
4 参加者による報告・討論(4)
5 参加者による報告・討論(5)
6 参加者による報告・討論(6)
7 参加者による報告・討論(7)
8 参加者による報告・討論(8)
9 参加者による報告・討論(9)
10 参加者による報告・討論(10)
11 参加者による報告・討論(11)
12 参加者による報告・討論(12)
13 参加者による報告・討論(13)
14 参加者による報告・討論(14)

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

報告の準備が必要。研究書もしくは史料をつねに新たに読み込んでおくことが求められる。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 出席・参加態度(50%)
報告(複数回)内容(50%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
適宜、必要に応じて指示する。

【参考文献 / Readings】

その他 (Others)
適宜指示する。

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

授業時以外に、博物館や史跡見学などのフィールドワークを行う場合がある。またゼミ合宿などを行う場合もある。

【注意事項 / Notice】