日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
文学部/College of ArtsCollege of Arts |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
その他/other registrationother registration |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
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授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
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授業形式/ Class StyleCampus |
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校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
木3/Thu.3 Thu.3 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
EDU3710 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
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他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
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履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
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オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
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学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
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備考/ NotesNotes |
Students will master methods of organizing the research into a paper, and raise their awareness of issues. Students will turn in a seminar theses (12,000 characters) at the end of the term.
Classes will progress mainly on each student’s presentation on their research. Students will narrow down the subject of their research and write a report based on sufficient survey and discussion. Students will have discussions regarding their respective reports, and provide appropriate advice and hints to each other.
1 | ガイダンス |
2 | 個人研究発表 |
3 | 個人研究発表 |
4 | 個人研究発表 |
5 | 個人研究発表 |
6 | 個人研究発表 |
7 | 個人研究発表 |
8 | 個人研究発表 |
9 | 個人研究発表 |
10 | 個人研究発表 |
11 | 個人研究発表 |
12 | 個人研究発表 |
13 | 個人研究発表 |
14 | ゼミ論文の執筆について |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
研究発表のために授業時間外の調査や学習は不可欠である。労力を惜しまず努めること。ゼミ論文の執筆については個別の面談に応じるので、積極的に指導教員を利用すること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 研究発表(30%) 議論への取組み(30%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 戸田山和久 | 『新版 論文の教室』 | NHK出版 | 2012 | 9784140911945 |
その他 (Others) | |||||
論文とは何かを学ぶ上で必ず上記テキストは入手し、活用すること。 |
卒業論文の提出を見通しながら、ゼミ論文(12000字)を完成させる。
Students will master methods of organizing the research into a paper, and raise their awareness of issues. Students will turn in a seminar theses (12,000 characters) at the end of the term.
各自の研究報告を中心に進める。研究テーマを絞り、十分な調査や考察のもとに研究報告を行う。それぞれの報告について議論を交わし、報告者に適切な助言やヒントを提供する。
Classes will progress mainly on each student’s presentation on their research. Students will narrow down the subject of their research and write a report based on sufficient survey and discussion. Students will have discussions regarding their respective reports, and provide appropriate advice and hints to each other.
1 | ガイダンス |
2 | 個人研究発表 |
3 | 個人研究発表 |
4 | 個人研究発表 |
5 | 個人研究発表 |
6 | 個人研究発表 |
7 | 個人研究発表 |
8 | 個人研究発表 |
9 | 個人研究発表 |
10 | 個人研究発表 |
11 | 個人研究発表 |
12 | 個人研究発表 |
13 | 個人研究発表 |
14 | ゼミ論文の執筆について |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
研究発表のために授業時間外の調査や学習は不可欠である。労力を惜しまず努めること。ゼミ論文の執筆については個別の面談に応じるので、積極的に指導教員を利用すること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 研究発表(30%) 議論への取組み(30%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | 戸田山和久 | 『新版 論文の教室』 | NHK出版 | 2012 | 9784140911945 |
その他 (Others) | |||||
論文とは何かを学ぶ上で必ず上記テキストは入手し、活用すること。 |