日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
経営学部/College of BusinessCollege of Business |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
その他/other registrationother registration |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
ブランドマネジメント,ブランド概念を用いたマーケティング |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
木4・A303/Thu.4・A303 Thu.4・A303 |
単位/ CreditCredit |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
BUS3010 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
備考/ NotesNotes |
コンセントレーション:マーケティング領域 |
テキスト用コード/ Text CodeText Code |
BT460 |
Working together in small teams, you will attain the ability to identify problems and think critically, in addition to learning the proper language to use during presentations and paper writing. Furthermore, students will gain specialized knowledge in brand management and marketing by reading texts on branding and conducting empirical research.
Even if the product quality and technology are excellent, it is meaningless if you can't convey that effectively to the consumer. Branding is a tool for conveying a product's appeal to consumers. In this seminar, we will study how to build a brand and brand recognition using real companies as examples. In addition, every year students enter the "Kanto Student Marketing Competition," which is attended by students from economics, business administration, and commerce seminars at universities throughout the Kanto region. Two training camps will be held, one in spring and one in summer.
※Please refer to Japanese Page for details including evaluations, textbooks and others.
少人数でのグループワークを通じて,問題を発見する力,思考する力,論文やプレゼンテーションにおいて表現する力などの実践的な能力を身につける。また,ブランドに関するテキストの輪読や実証研究をおこなうことで,ブランドマネジメントやマーケティングに関する専門的知識を習得する。
Working together in small teams, you will attain the ability to identify problems and think critically, in addition to learning the proper language to use during presentations and paper writing. Furthermore, students will gain specialized knowledge in brand management and marketing by reading texts on branding and conducting empirical research.
製品の質や技術が優れていても,消費者にその魅力が伝わらなければ意味がない。ブランドは製品の魅力を消費者に伝えるツールとなる。本ゼミでは,ブランドの構築手法や消費者からの認知などについて実際の企業を例にとって研究を行う。秋冬セメスターは,毎年,関東にある大学の経済・経営・商学系ゼミに属する学生が参加する「関東学生マーケティング大会」にエントリーしている。合宿は春と夏の2回実施する。
Even if the product quality and technology are excellent, it is meaningless if you can't convey that effectively to the consumer. Branding is a tool for conveying a product's appeal to consumers. In this seminar, we will study how to build a brand and brand recognition using real companies as examples. In addition, every year students enter the "Kanto Student Marketing Competition," which is attended by students from economics, business administration, and commerce seminars at universities throughout the Kanto region. Two training camps will be held, one in spring and one in summer.
1 | ガイダンス,輪読テキスト決定,ゼミ目標および個人目標の設定 |
2 | 突発型ディスカッション |
3 | 調査型ディスカッション |
4 | ゲストによる講演 |
5 | フェルミ推定 |
6 | インターゼミ進捗状況報告 |
7 | 輪読中間テスト,個人企画 |
8 | インターゼミ中間発表 |
9 | インターゼミ最終発表 |
10 | インターゼミ振り返り,チームフィードバック,個人フィードバック |
11 | 関東マーケティング大会ゼミ準備(チーム規範の作成,目標の設定) |
12 | 関東マーケティング大会ゼミ中間発表 |
13 | 関東マーケティング大会ゼミ最終発表 |
14 | 学術論文の書き方講座 |
毎回,前回までのシラバスを確認し復習しておくこと
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
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平常点 (In-class Points) | 100 |
出席およびコメントペーパー(40%) プレゼンテーション(30%) 最終レポート(30%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
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未定、ブランドマネジメント,マーケティングに関するテキストをゼミ生と相談の上で決定する |
その他 (Others) | |||||
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未定 |
facebook/立教大学経営学部 高岡ゼミナール