日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
社会学部/College of SociologyCollege of Sociology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
DE589/DE589DE589 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(一部オンライン)/Face-to-face (partially online)Face-to-face (partially online) |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
木4・4338/Thu.4・4338 Thu.4・4338 |
単位/ CreditCredit |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
CMS4820 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
備考/ NotesNotes |
|
テキスト用コード/ Text CodeText Code |
DE589 |
In the second half, students will work on their graduation theses and complete them by deadline. Through these processes, students will improve all skills required of a bachelor degree, i.e. exploring, analyzing, and commenting.
Each members gives their own presentations about the projects. Questions, comments, advices and others are required.
※Please refer to Japanese Page for details including evaluations, textbooks and others.
卒業論文執筆の後半段階として本文の執筆を進め、期限までに論文を完成させる。その作業を介し、学士に求められる「発見」「分析」「提言」にかかわる全ての能力の向上を図る。
In the second half, students will work on their graduation theses and complete them by deadline. Through these processes, students will improve all skills required of a bachelor degree, i.e. exploring, analyzing, and commenting.
毎回、担当者が自身の論文について発表し、内容を練り上げていく。受講生同士の積極的な切磋琢磨を期待する。秋学期は個別指導の割合が多くなると思われるが、可能な限りゼミメンバー同士の相互協力体制を維持したい。
Each members gives their own presentations about the projects. Questions, comments, advices and others are required.
1 | 論文執筆1 |
2 | 論文執筆2 |
3 | 論文執筆3 |
4 | 論文執筆4 |
5 | 論文執筆5 |
6 | 論文執筆6 |
7 | 論文執筆7 |
8 | 論文執筆8 |
9 | 論文執筆9 |
10 | 論文執筆10 |
11 | 論文執筆11 |
12 | 論文執筆12 |
13 | 卒論最終発表会1 |
14 | 卒論最終発表会2 |
春学期の内容を受け、論文執筆に必要となる作業を各自の判断で進めておくこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
発表、および提出された卒業論文の内容に基づいて評価する。(100%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
使用しない。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
適宜指示する。 |
演習形式をとり、毎回担当者が発表を行う。
また担当教員との一対一の面談も適宜行う。
出席は評価の対象ではなく、その前提とする。