日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
自動登録/automatic registrationautomatic registration |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
都市観光と観光地域の構造 |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
|
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月4/Mon.4 Mon.4 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM2003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
|
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
|
備考/ NotesNotes |
Students will learn the importance of geography in tourism through systematic and comprehensive methods. A special emphasis will be placed on urban tourism, and we will think about the significance of urban tourism.
Students will prepare and implement a field survey about urban tourism. Afterwards, students will summarize and present the results of the field survey, and create a final report.
1 | 報告構想1 |
2 | 報告構想2 |
3 | 報告構想3 |
4 | 報告作成準備・ゼミ合宿反省会 |
5 | 報告発表1 |
6 | 報告発表2 |
7 | 報告発表3 |
8 | 報告発表4 |
9 | 報告発表5 |
10 | 報告発表6 |
11 | 報告作成 |
12 | 報告仮提出 |
13 | 報告作成 |
14 | 報告提出 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
授業時に適宜指示する
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への参加と発表・質問内容(70%) 報告(30%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
立教時間を利用する
観光における地理学の重要性を体系的かつ包括的な方法で学習する。特に,都市観光に重点を置き,都市観光の意義を考える。
Students will learn the importance of geography in tourism through systematic and comprehensive methods. A special emphasis will be placed on urban tourism, and we will think about the significance of urban tourism.
都市観光について現地調査を準備して実施する。その後,現地調査の成果をまとめて発表し,最終報告を作成する。
Students will prepare and implement a field survey about urban tourism. Afterwards, students will summarize and present the results of the field survey, and create a final report.
1 | 報告構想1 |
2 | 報告構想2 |
3 | 報告構想3 |
4 | 報告作成準備・ゼミ合宿反省会 |
5 | 報告発表1 |
6 | 報告発表2 |
7 | 報告発表3 |
8 | 報告発表4 |
9 | 報告発表5 |
10 | 報告発表6 |
11 | 報告作成 |
12 | 報告仮提出 |
13 | 報告作成 |
14 | 報告提出 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
授業時に適宜指示する
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への参加と発表・質問内容(70%) 報告(30%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
立教時間を利用する