日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
その他/other registrationother registration |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
|
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月4・N341/Mon.4・N341 Mon.4・N341 |
単位/ CreditCredit |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM3003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Grade (Year) RequiredGrade (Year) Required |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ prerequisite regulationsprerequisite regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ course cancellationcourse cancellation |
|
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
|
備考/ NotesNotes |
|
テキスト用コード/ Text CodeText Code |
HA655 |
As a continuation of second year, students will learn basic and advanced research issues and methods relating to the evaluation and conservation/utilization of regional landscapes in tourist and other areas.
Students will learn an outline of legal systems for landscape conservation and survey analysis methods for landscapes, and students will read widely from the related literature and hold discussions to deepen their understanding. In addition, students will think of a plan for a survey of a natural landscape area.
※Please refer to Japanese Page for details including evaluations, textbooks and others.
2年次に続き,観光地を始めとする地域の風景・景観・ランドスケープの価値評価や保全・活用のあり方に関する,基礎および発展的な研究の課題や方法について学ぶ。
As a continuation of second year, students will learn basic and advanced research issues and methods relating to the evaluation and conservation/utilization of regional landscapes in tourist and other areas.
風景・景観・ランドスケープの保全に関する制度および調査分析の手法について概要を習得し,これに関連する文献を広範に講読・議論し理解を深める。合わせて自然風景地を対象とした調査計画を考える。
Students will learn an outline of legal systems for landscape conservation and survey analysis methods for landscapes, and students will read widely from the related literature and hold discussions to deepen their understanding. In addition, students will think of a plan for a survey of a natural landscape area.
1 | ガイダンス |
2 | 風景保全の諸制度と観光(自然風景地編)(1) |
3 | 風景保全の諸制度と観光(自然風景地編)(2) |
4 | 風景保全の諸制度と観光(自然風景地編)(3) |
5 | 風景保全の諸制度と観光(自然風景地編)(4) |
6 | 風景保全の諸制度と観光(文化財編)(1) |
7 | 風景保全の諸制度と観光(文化財編)(2) |
8 | 風景保全の諸制度と観光(文化財編)(3) |
9 | 風景保全の諸制度と観光(文化財編)(4) |
10 | 自然風景地の調査分析の手法(1) |
11 | 自然風景地の調査分析の手法(2) |
12 | 自然風景地実地調査の計画(1) |
13 | 自然風景地実地調査の計画(2) |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
発表のための十分な準備と議論への積極的参加・発言が求められる。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席・参加状況、およびレポート等を総合的に評価(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて適宜紹介する。 |