日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
その他/other registrationother registration |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
|
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月5・N344/Mon.5・N344 Mon.5・N344 |
単位/ CreditCredit |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM3003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Grade (Year) RequiredGrade (Year) Required |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ prerequisite regulationsprerequisite regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ course cancellationcourse cancellation |
|
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
|
備考/ NotesNotes |
|
テキスト用コード/ Text CodeText Code |
HA661 |
As a continuation of second year, students will learn perspectives and methods for proposing solutions to tourism and regional issues.
Students will discover and actualize the appeal of a tourist site or region and learn methods for linking this to drawing in customers, while reading research papers on tourism planning and learning the method for writing research papers.
※Please refer to Japanese Page for details including evaluations, textbooks and others.
2年次に引き続き,観光地や地域の課題解決のための方策立案の視点や方法について学ぶ。
As a continuation of second year, students will learn perspectives and methods for proposing solutions to tourism and regional issues.
観光地や地域の魅力の発掘ならびに顕在化し,誘客に結びつけていくための手法について学ぶとともに,観光計画に関する研究論文の講読を通じて,論文作成の方法について学ぶ。
Students will discover and actualize the appeal of a tourist site or region and learn methods for linking this to drawing in customers, while reading research papers on tourism planning and learning the method for writing research papers.
1 | ガイダンス |
2 | 観光地づくりに関する近年の研究動向の分析1 |
3 | 観光地づくりに関する近年の研究動向の分析2 |
4 | 観光地づくりに関する近年の研究動向の分析3 |
5 | 観光地づくりに関する近年の研究動向の分析4 |
6 | 観光地づくりの課題発見に関する調査1 (対象地の選定) |
7 | 観光地づくりの課題発見に関する調査2 (調査計画の検討) |
8 | 観光地づくりの課題発見に関する調査3 (調査項目の確認) |
9 | 観光地づくりの課題発見に関する調査4 (現地調査の実施) |
10 | 観光地づくりの課題発見に関する調査5 (現地調査の実施) |
11 | 観光地づくりの課題発見に関する調査6 (成果のとりまとめ) |
12 | 観光地づくりの課題発見に関する調査7 (成果のとりまとめ) |
13 | 観光地づくりの課題発見に関する調査8 (成果のとりまとめ) |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
調査の実施にあたっては,自ら行程管理を行い,計画的に進めること。また,各自・グループの作業成果を発表する際には,入念な準備を行うこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
ゼミ中の発表,討論への参加状況,およびレポートを総合的に評価(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
演習中に適宜紹介する。 |