日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学部/College of TourismCollege of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
その他/other registrationother registration |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
都市観光と観光地域の構造 |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
|
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月5/Mon.5 Mon.5 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRM4003 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
|
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
|
備考/ NotesNotes |
Students will choose a theme based on their interests with regard to urban tourism and the structure of tourist sites, and through fieldwork, students will use the knowledge they have already studied for practical research.
Guidance will be provided through these regular presentations. Individual instruction will be given regarding how to proceed with research and academic paper writing, depending on their progress. Students will learn how to read the literature for paper writing, and how to make use of computers and software. Students will develop and strengthen their ability not only to write, but also to think about things spatially and express them in maps.
1 | オリエンテーション |
2 | レポート作成法:Word作業 |
3 | レポート作成法:モデル図 |
4 | テーマ報告① |
5 | テーマ報告② |
6 | テーマ報告③ |
7 | テーマ報告④ |
8 | テーマ報告⑤ |
9 | 調査報告① |
10 | 調査報告② |
11 | 調査報告③ |
12 | 調査報告④ |
13 | 進路懇談会 |
14 | 調査報告⑤ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
授業時に指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への出席・取り組み(40%) 報告(60%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
立教時間を利用する。
都市観光と観光地域の構造について,各自の関心を持つテーマを決定し,フィールドワークを通じて,今まで学習した知識を実践的な研究に活用することである。
Students will choose a theme based on their interests with regard to urban tourism and the structure of tourist sites, and through fieldwork, students will use the knowledge they have already studied for practical research.
定期的な発表を通じて指導する。研究の進め方,論文の作成に関しては,それぞれの進み具合に応じて個別に指導を行う。論文作成においての文献の講読,パソコン・ソフトの運用を学習する。文章のみならず,空間的に物事を考え,地図で表現する能力を育成・強化する。
Guidance will be provided through these regular presentations. Individual instruction will be given regarding how to proceed with research and academic paper writing, depending on their progress. Students will learn how to read the literature for paper writing, and how to make use of computers and software. Students will develop and strengthen their ability not only to write, but also to think about things spatially and express them in maps.
1 | オリエンテーション |
2 | レポート作成法:Word作業 |
3 | レポート作成法:モデル図 |
4 | テーマ報告① |
5 | テーマ報告② |
6 | テーマ報告③ |
7 | テーマ報告④ |
8 | テーマ報告⑤ |
9 | 調査報告① |
10 | 調査報告② |
11 | 調査報告③ |
12 | 調査報告④ |
13 | 進路懇談会 |
14 | 調査報告⑤ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
授業時に指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への出席・取り組み(40%) 報告(60%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
立教時間を利用する。