日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
現代心理学部/College of Contemporary PsychologyCollege of Contemporary Psychology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
自動登録/automatic registrationautomatic registration |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
|
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
金1/Fri.1 Fri.1 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
PSY2910 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
|
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
|
備考/ NotesNotes |
クラス指定 |
Reading texts written in English and learning study methods, as well as theories, concepts, terminology, study cases typical to psychology.
Students will learn practical know-how for research papers (compact editions) with the prerequisite that students took and mastered the introductory disciplines of the Department of Psychology, "Introduction to Psychology 1 & 2" and "Psychological Statistics 1 & 2". In order to provide smooth transition to "Research Methods in Psychology" and "Seminar on Psychology", which are disciplines in development and completion phases, students learn about research plan and improve their skills of reading English-language literature. Also, reading academic papers in English is the basis of the free elective subject "Seminar on English Reading in Psychology". The contents of psychological research during reading class will be from a wide range of field including social, perception, memory, and clinical psychology.
1 | ガイダンス |
2 | 1-1 |
3 | 1-2 |
4 | 1-3 |
5 | 1-4 |
6 | 1-5 |
7 | 1-6 |
8 | 2-1 |
9 | 2-2 |
10 | 2-3 |
11 | 2-4 |
12 | 2-5 |
13 | 2-6 |
14 | 予備日(補講対応) |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
授業の進め方は教員ごとに異なるので、各回の担当教員の指示に従うこと
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
課題提出(30%) 積極的な授業参加(40%) 小テスト(30%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | Banyard, P., & Grayson, A. | Introducing Psychological Research (3rd ed.) | Red Globe Press | 2007 | 1403900388 |
その他 (Others) | |||||
ガイダンスにてコピーしたものを配布するので、特に準備する必要はない。 |
・春学期初回のガイダンスにて授業で使用するテキストを配布し、各教員が授業の進め方について案内する。秋学期ではガイダンスは行わないので、必ず出席すること。
・補足的資料や参考文献の紹介・配布が行われる場合がある。
・質問などに対するフィードバックや全体への連絡はBlackboardなどを利用して行う。
英語で記述されたテキストを講読し、心理学の代表的な研究法や理論・概念・用語・研究事例等について学ぶ。
Reading texts written in English and learning study methods, as well as theories, concepts, terminology, study cases typical to psychology.
心理学科の導入期科目である「心理学概論1・2」と「心理学統計法1・2」の学修・内容理解を前提としながら、研究論文(縮刷版)の実際にあたる。そして形成期・完成期科目である「心理学研究法」および「心理学演習」への円滑な接続をはかるため、研究計画について学び、英語文献を読み込む技術を高める。また、自由科目に設定される「英語文献講読演習」の履修をはじめとした、英語論文を読んでいく上での基盤とする。講読では、社会・知覚・記憶や臨床領域など幅広い分野に触れる。
Students will learn practical know-how for research papers (compact editions) with the prerequisite that students took and mastered the introductory disciplines of the Department of Psychology, "Introduction to Psychology 1 & 2" and "Psychological Statistics 1 & 2". In order to provide smooth transition to "Research Methods in Psychology" and "Seminar on Psychology", which are disciplines in development and completion phases, students learn about research plan and improve their skills of reading English-language literature. Also, reading academic papers in English is the basis of the free elective subject "Seminar on English Reading in Psychology". The contents of psychological research during reading class will be from a wide range of field including social, perception, memory, and clinical psychology.
1 | ガイダンス |
2 | 1-1 |
3 | 1-2 |
4 | 1-3 |
5 | 1-4 |
6 | 1-5 |
7 | 1-6 |
8 | 2-1 |
9 | 2-2 |
10 | 2-3 |
11 | 2-4 |
12 | 2-5 |
13 | 2-6 |
14 | 予備日(補講対応) |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
授業の進め方は教員ごとに異なるので、各回の担当教員の指示に従うこと
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
課題提出(30%) 積極的な授業参加(40%) 小テスト(30%) |
備考 (Notes) | ||
No | 著者名 (Author/Editor) | 書籍名 (Title) | 出版社 (Publisher) | 出版年 (Date) | ISBN/ISSN |
---|---|---|---|---|---|
1 | Banyard, P., & Grayson, A. | Introducing Psychological Research (3rd ed.) | Red Globe Press | 2007 | 1403900388 |
その他 (Others) | |||||
ガイダンスにてコピーしたものを配布するので、特に準備する必要はない。 |
・春学期初回のガイダンスにて授業で使用するテキストを配布し、各教員が授業の進め方について案内する。秋学期ではガイダンスは行わないので、必ず出席すること。
・補足的資料や参考文献の紹介・配布が行われる場合がある。
・質問などに対するフィードバックや全体への連絡はBlackboardなどを利用して行う。