日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
現代心理学部/College of Contemporary PsychologyCollege of Contemporary Psychology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
その他登録/other registrationother registration |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
映像身体論を展開する |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
|
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
金4/Fri.4 Fri.4 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
BEC3320 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
|
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
|
備考/ NotesNotes |
Exploring further the basic concepts of Body Expression and Cinematic Arts (expression, interpretation, imagination, affection of the body, etc.), students will develop the ability to consider and express themselves (essay, presentations, etc.) on themes or fields of their interest.
In the first half of spring semester, the classes are mainly lectures, students will need to listen carefully while thinking of questions and comments. When they pose questions and raise problems, they can start to express their individual topics clearly, creatively and critically. The second half of the semester is focused on oral presentations from students and comments from professors.
1 | 授業の概説 |
2 | 各自のテーマ紹介と担当講師コメント |
3 | 講義と学生からの質問 |
4 | 講義と学生からの質問 |
5 | 講義と学生からの質問 |
6 | 講義と学生からの質問 |
7 | 講義と学生からの質問 |
8 | 講義と学生からの質問 |
9 | 学生発表と担当講師コメント |
10 | 学生発表と担当講師コメント |
11 | 学生発表と担当講師コメント |
12 | 学生発表と担当講師コメント |
13 | 学生発表と担当講師コメント |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
小冊子「何を〈映像身体学〉と呼ぶのか」を最初の授業に配布しますので、それを読んで、ここで述べられている考え方と自分が関心を持っている事柄との接続面を表現できるような学習をしてください。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 出席、発表(60%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
適宜、コピーを配布します。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
その都度、指示します。 |
映像身体学の基本概念(表現、解釈、想像力、身体の触発、等々)をさらに展開して、各自のテーマや関心領域に即して、その表現(論文、発表、等々)と思考する力を高めます。
Exploring further the basic concepts of Body Expression and Cinematic Arts (expression, interpretation, imagination, affection of the body, etc.), students will develop the ability to consider and express themselves (essay, presentations, etc.) on themes or fields of their interest.
春学期の前半は、主に講義中心ですが、そのなかでつねに問いを発することができるような仕方でまずは聴講してください。というのも、問いを発したり、問題を提起したりするなかで、はじめて各自のテーマが明確になり、それとともに批判的で創造的な表現が可能となるからです。学期の後半は、各自の口頭発表と担当講師のコメントが中心となります。
In the first half of spring semester, the classes are mainly lectures, students will need to listen carefully while thinking of questions and comments. When they pose questions and raise problems, they can start to express their individual topics clearly, creatively and critically. The second half of the semester is focused on oral presentations from students and comments from professors.
1 | 授業の概説 |
2 | 各自のテーマ紹介と担当講師コメント |
3 | 講義と学生からの質問 |
4 | 講義と学生からの質問 |
5 | 講義と学生からの質問 |
6 | 講義と学生からの質問 |
7 | 講義と学生からの質問 |
8 | 講義と学生からの質問 |
9 | 学生発表と担当講師コメント |
10 | 学生発表と担当講師コメント |
11 | 学生発表と担当講師コメント |
12 | 学生発表と担当講師コメント |
13 | 学生発表と担当講師コメント |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
小冊子「何を〈映像身体学〉と呼ぶのか」を最初の授業に配布しますので、それを読んで、ここで述べられている考え方と自分が関心を持っている事柄との接続面を表現できるような学習をしてください。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 出席、発表(60%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
適宜、コピーを配布します。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
その都度、指示します。 |