日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
現代心理学部/College of Contemporary PsychologyCollege of Contemporary Psychology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
その他登録/other registrationother registration |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
|
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
春学期/Spring SemesterSpring Semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
水3/Wed.3 Wed.3 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
BEC3320 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
その他登録/"Other" Registration"Other" Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
|
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
|
備考/ NotesNotes |
Image AND body. The problem of the theory of image and embodiment is raised around this AND. The word AND divides items and at the same time connects them. Or it may also make them go together and then diverge. Students learn about this use of AND, deepen their perception and approach to the object, aiming to pose their own appropriate questions. In this sense, this class exists as a place to experience the theory of image and embodiment for all participants in their own ways. In principle, participants are required to complete a graduation thesis or graduation production.
Participants bring up the specific visual works and the topics based on their own interests, present them, and after the professor in charge gives their opinion about the contents, their impressions and some advice, all present participants engage in free discussion. In addition, all the participants are required to complete a graduation thesis or graduation production.
1 | 各自のテーマ紹介 |
2 | 学生による口頭発表と全体討論 |
3 | 学生による口頭発表と全体討論 |
4 | 学生による口頭発表と全体討論 |
5 | 学生による口頭発表と全体討論 |
6 | 学生による口頭発表と全体討論 |
7 | 学生による口頭発表と全体討論 |
8 | 学生による口頭発表と全体討論 |
9 | 学生による口頭発表と全体討論 |
10 | 学生による口頭発表と全体討論 |
11 | 学生による口頭発表と全体討論 |
12 | 学生による口頭発表と全体討論 |
13 | 学生による口頭発表と全体討論 |
14 | まとめー映像身体学とは何か |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
『映像と文化 知覚の問いに向かって』(2016年)をよく読むこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への取り組みと口頭発表(100%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
上記の授業計画は予定であり、進捗状況によって変更の可能性がある。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
口頭発表や質疑応答、全体討論に応じて適宜、紹介する。 |
映像「と」身体。この「と」をめぐって、〈映像身体学〉における問いは立てられるはずです。「と」はそれぞれの項を分断するかと思えば、接続させもします。あるいは、それらを共起させたり、分岐させることもあるでしょう。この「と」の使用法を学び、対象に対してどこまでも知覚と思考を深くしていくことで、自らに固有の問いを適切に立てられるようにすることが目標です。その意味で、この授業は、〈映像身体学〉を各人がそれぞれのやり方で生きる実践の場としてあります。 原則として、受講者は卒業論文、あるいは卒業制作を必修とします。
Image AND body. The problem of the theory of image and embodiment is raised around this AND. The word AND divides items and at the same time connects them. Or it may also make them go together and then diverge. Students learn about this use of AND, deepen their perception and approach to the object, aiming to pose their own appropriate questions. In this sense, this class exists as a place to experience the theory of image and embodiment for all participants in their own ways. In principle, participants are required to complete a graduation thesis or graduation production.
受講者が自らの関心に基づいて選んだテーマや具体的な映像作品などを取り上げ、発表してもらい、発表内容に対して担当教員が意見、所感、助言を述べたのち、出席者全員による自由な討議に入ります。また、この授業は卒業論文、あるいは卒業制作を必修とします。
Participants bring up the specific visual works and the topics based on their own interests, present them, and after the professor in charge gives their opinion about the contents, their impressions and some advice, all present participants engage in free discussion. In addition, all the participants are required to complete a graduation thesis or graduation production.
1 | 各自のテーマ紹介 |
2 | 学生による口頭発表と全体討論 |
3 | 学生による口頭発表と全体討論 |
4 | 学生による口頭発表と全体討論 |
5 | 学生による口頭発表と全体討論 |
6 | 学生による口頭発表と全体討論 |
7 | 学生による口頭発表と全体討論 |
8 | 学生による口頭発表と全体討論 |
9 | 学生による口頭発表と全体討論 |
10 | 学生による口頭発表と全体討論 |
11 | 学生による口頭発表と全体討論 |
12 | 学生による口頭発表と全体討論 |
13 | 学生による口頭発表と全体討論 |
14 | まとめー映像身体学とは何か |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
『映像と文化 知覚の問いに向かって』(2016年)をよく読むこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への取り組みと口頭発表(100%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
上記の授業計画は予定であり、進捗状況によって変更の可能性がある。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
口頭発表や質疑応答、全体討論に応じて適宜、紹介する。 |