日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
現代心理学部/College of Contemporary PsychologyCollege of Contemporary Psychology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
自動登録/automatic registrationautomatic registration |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
水3・N336/Wed.3・N336 Wed.3・N336 |
単位/ CreditCredit |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
BEC3320 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
備考/ NotesNotes |
|
テキスト用コード/ Text CodeText Code |
HN342 |
Image AND body. The problem of the theory of image and embodiment is raised around this AND. The word AND divides items and at the same time connects them. Or it may also make them go together and then diverge. Students learn about this use of AND, deepen their perception and approach to the object, aiming to pose their own appropriate questions. In this sense, this class exists as a place to experience the theory of image and embodiment for all participants in their own ways. In principle, participants are required to complete a graduation thesis or graduation production.
Participants bring up the specific visual works and the topics based on their own interests, present them, and after the professor in charge gives their opinion about the contents, their impressions and some advice, all present participants engage in free discussion. In addition, all the participants are required to complete a graduation thesis or graduation production.
※Please refer to Japanese Page for details including evaluations, textbooks and others.
映像「と」身体。この「と」をめぐって、〈映像身体学〉における問いは立てられるはずです。「と」はそれぞれの項を分断するかと思えば、接続させもします。あるいは、それらを共起させたり、分岐させることもあるでしょう。この「と」の使用法を学び、対象に対してどこまでも知覚と思考を深くしていくことで、自らに固有の問いを適切に立てられるようにすることが目標です。その意味で、この授業は、〈映像身体学〉を各人がそれぞれのやり方で生きる実践の場としてあります。 原則として、受講者は卒業論文、あるいは卒業制作を必修とします。
Image AND body. The problem of the theory of image and embodiment is raised around this AND. The word AND divides items and at the same time connects them. Or it may also make them go together and then diverge. Students learn about this use of AND, deepen their perception and approach to the object, aiming to pose their own appropriate questions. In this sense, this class exists as a place to experience the theory of image and embodiment for all participants in their own ways. In principle, participants are required to complete a graduation thesis or graduation production.
受講者が自らの関心に基づいて選んだテーマや具体的な映像作品などを取り上げ、発表してもらい、発表内容に対して担当教員が意見、所感、助言を述べたのち、出席者全員による自由な討議に入ります。また、この授業は卒業論文、あるいは卒業制作を必修とします。
Participants bring up the specific visual works and the topics based on their own interests, present them, and after the professor in charge gives their opinion about the contents, their impressions and some advice, all present participants engage in free discussion. In addition, all the participants are required to complete a graduation thesis or graduation production.
1 | 各自のテーマ紹介 |
2 | 学生による口頭発表と全体討論 |
3 | 学生による口頭発表と全体討論 |
4 | 学生による口頭発表と全体討論 |
5 | 学生による口頭発表と全体討論 |
6 | 学生による口頭発表と全体討論 |
7 | 学生による口頭発表と全体討論 |
8 | 学生による口頭発表と全体討論 |
9 | 学生による口頭発表と全体討論 |
10 | 学生による口頭発表と全体討論 |
11 | 学生による口頭発表と全体討論 |
12 | 学生による口頭発表と全体討論 |
13 | 学生による口頭発表と全体討論 |
14 | まとめー映像身体学とは何か |
『映像と文化 知覚の問いに向かって』(2016年)をよく読むこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への取り組みと口頭発表(100%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
上記の授業計画は予定であり、進捗状況によって変更の可能性がある。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
口頭発表や質疑応答、全体討論に応じて適宜、紹介する。 |