日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
現代心理学部/College of Contemporary PsychologyCollege of Contemporary Psychology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
HN440/HN440HN440 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
|
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
水4/Wed.4 Wed.4 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
BEC2120 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
|
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
|
備考/ NotesNotes |
By watching various video works, students try to grasp, what specifically the nature of device image is.
They realize through various video works how the device image perceives the "outside" of human, the abundance of the world that cannot be caught by human perception.
1 | イントロダクション |
2 | 講義(1) |
3 | 講義(2) |
4 | 作品鑑賞(1) |
5 | 講義(3) |
6 | 講義(4) |
7 | 作品鑑賞(2) |
8 | 講義(5) |
9 | 講義(6) |
10 | 作品鑑賞(3) |
11 | 講義(7) |
12 | 講義(8) |
13 | 講義(9) |
14 | まとめ(授業内最終レポート) |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
配布するテキストをよく読むこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
数回のリアクションペーパーと最終レポート(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて、適宜配布する。 |
扱う映画作品は難解であり、講義内容も哲学的な概念群を介した抽象度の高いものとなるので、深く思考することができなければ単位修得は著しく困難となる。なお、上記の授業計画は予定。また、状況によってオンライン授業になることもありうる。
様々な映像作品を観ることで、機械映像の本性が何かを具体的に捉えられるようにする。
By watching various video works, students try to grasp, what specifically the nature of device image is.
人間による知覚では捉えきれない世界の豊穣、つまり人間の《外》を機械映像がいかにして知覚するかを様々な映像作品を通じて感得していきます。
They realize through various video works how the device image perceives the "outside" of human, the abundance of the world that cannot be caught by human perception.
1 | イントロダクション |
2 | 講義(1) |
3 | 講義(2) |
4 | 作品鑑賞(1) |
5 | 講義(3) |
6 | 講義(4) |
7 | 作品鑑賞(2) |
8 | 講義(5) |
9 | 講義(6) |
10 | 作品鑑賞(3) |
11 | 講義(7) |
12 | 講義(8) |
13 | 講義(9) |
14 | まとめ(授業内最終レポート) |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
配布するテキストをよく読むこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
数回のリアクションペーパーと最終レポート(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて、適宜配布する。 |
扱う映画作品は難解であり、講義内容も哲学的な概念群を介した抽象度の高いものとなるので、深く思考することができなければ単位修得は著しく困難となる。なお、上記の授業計画は予定。また、状況によってオンライン授業になることもありうる。