日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
現代心理学部/College of Contemporary PsychologyCollege of Contemporary Psychology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
HN440/HN440HN440 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
水4・N311/Wed.4・N311 Wed.4・N311 |
単位/ CreditCredit |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
BEC2120 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
備考/ NotesNotes |
|
テキスト用コード/ Text CodeText Code |
HN440 |
By watching various video works, students try to grasp, what specifically the nature of device image is.
They realize through various video works how the device image perceives the "outside" of human, the abundance of the world that cannot be caught by human perception.
※Please refer to Japanese Page for details including evaluations, textbooks and others.
様々な映像作品を観ることで、機械映像の本性が何かを具体的に捉えられるようにする。
By watching various video works, students try to grasp, what specifically the nature of device image is.
人間による知覚では捉えきれない世界の豊穣、つまり人間の《外》を機械映像がいかにして知覚するかを様々な映像作品を通じて感得していきます。
They realize through various video works how the device image perceives the "outside" of human, the abundance of the world that cannot be caught by human perception.
1 | イントロダクション |
2 | 講義(1) |
3 | 講義(2) |
4 | 作品鑑賞(1) |
5 | 講義(3) |
6 | 講義(4) |
7 | 作品鑑賞(2) |
8 | 講義(5) |
9 | 講義(6) |
10 | 作品鑑賞(3) |
11 | 講義(7) |
12 | 講義(8) |
13 | 講義(9) |
14 | まとめ(授業内最終レポート) |
配布するテキストをよく読むこと。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
数回のリアクションペーパーと最終レポート(100%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要に応じて、適宜配布する。 |
扱う映画作品は難解であり、講義内容も哲学的な概念群を介した抽象度の高いものとなるので、深く思考することができなければ単位修得は著しく困難となる。なお、上記の授業計画は予定。また、状況によってオンライン授業になることもありうる。