日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
コミュニティ福祉学部/College of Community and Human ServicesCollege of Community and Human Services |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
ID653/ID653ID653 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
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授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
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授業形式/ Class StyleCampus |
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校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月3/Mon.3 Mon.3 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
CMD3900 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
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他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
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履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
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オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
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学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
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備考/ NotesNotes |
2022年度以前入学者対象 |
The aim of the course is for students to acquire advanced expertise, through working in small groups under the guidance of an instructor, setting topics and themes independently for themselves following the research plan created in Advanced Research Seminar 1, conducting fieldwork, reading related literature and materials thoroughly, and then presenting and discussing the results.
Advanced Research Seminar provides an opportunity to share and discuss topics in-depth with fellow students, under the guidance of qualified teachers with extensive knowledge and experience. This is an elective course because of its emphasis on spontaneity and self-motivation.
In the field of health exercise, students improve their scientific knowledge and ability and develop an extensive knowledge of sports and welfare, as these relate to health and exercise, in order to improve wellness through sport and exercise. In the field of sports performance, students improve their scientific knowledge and ability of sports science to help enhance human adaptability and contribute to the creation of an advanced sports culture. In addition, in the field of sports culture, students improve their knowledge and ability to contribute to the creation of a sports culture and the evolution of sports science as well as the development of a welfare society through sports.
The contents of the course are published in last year’s course guidance material. Please note that parts of the course may change in response to international events.
1 | 予備調査・実験計画発表および議論1 |
2 | 予備調査・実験計画発表および議論2 |
3 | 予備調査・実験1 |
4 | 予備調査・実験2 |
5 | 予備調査・実験結果発表および議論1 |
6 | 予備調査・実験結果発表および議論2 |
7 | 本調査・実験計画発表および議論1 |
8 | 本調査・実験計画発表および議論2 |
9 | 本調査・実験1 |
10 | 本調査・実験2 |
11 | 本調査・実験3 |
12 | 本調査・実験4 |
13 | 本調査・実験結果発表および議論1 |
14 | 本調査・実験結果発表および議論2 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
全てのプログラムとも,秋学期授業開始第一週は,履修登録状況画面に示す教室にクラスごとに集合する。毎週,その都度,準備課題を提示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業参加度および普段の取り組みの姿勢(70%) 最終レポート(Final Report)(30%) |
備考 (Notes) | ||
すべてのプログラムは,期末最終レポートの提出を単位取得の要件とする。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
各プログラムで必要に応じて指示する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
各プログラムで必要に応じて指示する。 |
少人数で高度な専門的知識の取得をめざし,担当教員の指導のもと「専門演習1」で作成した研究計画に沿って,自主的に学習課題を設定し,フィールドワーク,文献資料の精読,実験等によって研究活動を行いその成果を発表および議論できることを目標とする。
The aim of the course is for students to acquire advanced expertise, through working in small groups under the guidance of an instructor, setting topics and themes independently for themselves following the research plan created in Advanced Research Seminar 1, conducting fieldwork, reading related literature and materials thoroughly, and then presenting and discussing the results.
「専門演習」は,専攻領域を持つ教員の知見と経験に富む指導のもと,問題意識を共有する学友と共に集中的に探究する時と場である。各自の自発性を重んじるために,選択科目となる。
健康運動領域に関わる分野では,豊かなスポーツマインドと福祉マインドを有し,運動・スポーツを通してウエルネスを向上させるための健康と運動に関する科学的知見と力能を磨く。スポーツパフォーマンス領域の分野では,人間の適応可能性を高め,高度なスポーツ文化の創造に寄与するためのスポーツ科学に関する科学的知見と力能を磨く。また,スポーツ文化に関わる分野では,スポーツ文化の創造とスポーツ科学の進化について,さらにはスポーツを通した福祉社会の実現に寄与するための知見と能力を磨く。
なお,プログラム内容については,前年度配布のガイダンス資料に掲載してあるが,例えば国際情勢などにより変更されることがあるので注意されたい。
Advanced Research Seminar provides an opportunity to share and discuss topics in-depth with fellow students, under the guidance of qualified teachers with extensive knowledge and experience. This is an elective course because of its emphasis on spontaneity and self-motivation.
In the field of health exercise, students improve their scientific knowledge and ability and develop an extensive knowledge of sports and welfare, as these relate to health and exercise, in order to improve wellness through sport and exercise. In the field of sports performance, students improve their scientific knowledge and ability of sports science to help enhance human adaptability and contribute to the creation of an advanced sports culture. In addition, in the field of sports culture, students improve their knowledge and ability to contribute to the creation of a sports culture and the evolution of sports science as well as the development of a welfare society through sports.
The contents of the course are published in last year’s course guidance material. Please note that parts of the course may change in response to international events.
1 | 予備調査・実験計画発表および議論1 |
2 | 予備調査・実験計画発表および議論2 |
3 | 予備調査・実験1 |
4 | 予備調査・実験2 |
5 | 予備調査・実験結果発表および議論1 |
6 | 予備調査・実験結果発表および議論2 |
7 | 本調査・実験計画発表および議論1 |
8 | 本調査・実験計画発表および議論2 |
9 | 本調査・実験1 |
10 | 本調査・実験2 |
11 | 本調査・実験3 |
12 | 本調査・実験4 |
13 | 本調査・実験結果発表および議論1 |
14 | 本調査・実験結果発表および議論2 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
全てのプログラムとも,秋学期授業開始第一週は,履修登録状況画面に示す教室にクラスごとに集合する。毎週,その都度,準備課題を提示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業参加度および普段の取り組みの姿勢(70%) 最終レポート(Final Report)(30%) |
備考 (Notes) | ||
すべてのプログラムは,期末最終レポートの提出を単位取得の要件とする。 |
その他 (Others) | |||||
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各プログラムで必要に応じて指示する。 |
その他 (Others) | |||||
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各プログラムで必要に応じて指示する。 |