日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
理学研究科/Graduate School of ScienceGraduate School of Science |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
LD109/LD109LD109 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
|
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
土3・X201/Sat.3・X201 Sat.3・X201 |
単位/ CreditCredit |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
LFS6390 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Grade (Year) RequiredGrade (Year) Required |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ prerequisite regulationsprerequisite regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ course cancellationcourse cancellation |
|
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
|
備考/ NotesNotes |
RD109細胞生物学特論と合同授業 |
テキスト用コード/ Text CodeText Code |
LD109 |
The aim of this course is to understand the molecular mechanisms and the physiological significance of intracellular signal transduction, cell proliferation and migration.
The course will use a combination of lectures, discussions of scientific papers and student-led presentations concerning about intracellular signal transduction, cell proliferation and cell migration.
※Please refer to Japanese Page for details including evaluations, textbooks and others.
細胞生物学、特に細胞内シグナル伝達、細胞増殖、細胞運動について、最先端の研究内容を学ぶ
The aim of this course is to understand the molecular mechanisms and the physiological significance of intracellular signal transduction, cell proliferation and migration.
細胞内シグナル伝達、細胞増殖、細胞運動等に関する講義、論文の輪読、プレゼンテーションを行う
The course will use a combination of lectures, discussions of scientific papers and student-led presentations concerning about intracellular signal transduction, cell proliferation and cell migration.
1 | 細胞生物学の基礎 |
2 | 細胞内シグナル伝達の分子メカニズムと生体における役割−1 |
3 | 細胞内シグナル伝達の分子メカニズムと生体における役割−2 |
4 | 細胞内シグナル伝達の分子メカニズムと生体における役割−3 |
5 | 細胞内シグナル伝達の分子メカニズムと生体における役割−4 |
6 | 細胞増殖の分子メカニズムと生体における役割−1 |
7 | 細胞増殖の分子メカニズムと生体における役割−2 |
8 | 細胞増殖の分子メカニズムと生体における役割−3 |
9 | 細胞増殖の分子メカニズムと生体における役割−4 |
10 | 細胞運動のメカニズムと生体における役割−1 |
11 | 細胞運動のメカニズムと生体における役割−2 |
12 | 細胞運動のメカニズムと生体における役割−3 |
13 | 細胞運動のメカニズムと生体における役割−4 |
14 | 演習 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
関連する学術論文の理解とプレゼンテーションの準備を行う
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
授業への取り組み(100%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
なし(関連する学術論文については授業内で紹介する) |