日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
理学研究科/Graduate School of ScienceGraduate School of Science |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
自動登録/automatic registrationautomatic registration |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
|
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期他/Fall OthersFall Others |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
11 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
LFS6880 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
|
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
|
備考/ NotesNotes |
後期課程 輪講A・Bと合同授業 |
In this course, students will engage in intensive reading of the literature of specific fields of research, which is relate to their own Graduation Research, while giving reports on the progress of their Graduation Research. In doing so, they will sharpen their presentation skills while deepening their knowledge of various fields.
This course should be taken in one’s final year studying in the Department of Life Science, and is supposed to be taken in conjunction with one’s Graduation Research. During this course, students are to obtain knowledge from various fields necessary to complete their Graduation Research while honing their ability to think in a logical manner. Students will also be able to sharpen their presentation skills. Each individual will be given a plan of study from a supervisor, which they are to follow over the course of the year.
1 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
2 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
3 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
4 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
5 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
6 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
7 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
8 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
9 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
10 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
11 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
12 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
13 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
14 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
指定された文献は必ず読んでくること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
各研究分野に関する論文の読解力,発表能力,研究に対する取り組み姿勢等を各研究指導教員が総合的に評価。(100%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
教材等は指導教員が用意する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
指導教員が別途指示する。 |
各研究分野に関連する論文・総説等の精読や,卒業研究の進捗状況報告を行うことで,プレゼンテーション能力を養うと共に各研究分野に対する理解を深める。
In this course, students will engage in intensive reading of the literature of specific fields of research, which is relate to their own Graduation Research, while giving reports on the progress of their Graduation Research. In doing so, they will sharpen their presentation skills while deepening their knowledge of various fields.
輪講は生命理学科における教育の最終年度において,卒業研究と表裏一体で行われるものである。そのため輪講では,卒業研究の遂行に必要な,各研究分野に関する知識や論理的な考え方の習得,さらには発表能力の育成などを目的として,各指導教員が個別に授業計画を設定し,その計画に従い,1年間を通じて行う。
This course should be taken in one’s final year studying in the Department of Life Science, and is supposed to be taken in conjunction with one’s Graduation Research. During this course, students are to obtain knowledge from various fields necessary to complete their Graduation Research while honing their ability to think in a logical manner. Students will also be able to sharpen their presentation skills. Each individual will be given a plan of study from a supervisor, which they are to follow over the course of the year.
1 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
2 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
3 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
4 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
5 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
6 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
7 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
8 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
9 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
10 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
11 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
12 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
13 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
14 | 論文紹介・研究進捗状況報告 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
指定された文献は必ず読んでくること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
各研究分野に関する論文の読解力,発表能力,研究に対する取り組み姿勢等を各研究指導教員が総合的に評価。(100%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
教材等は指導教員が用意する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
指導教員が別途指示する。 |