日本語

Course Code etc
Academic Year 2023
College Graduate School of Tourism
Course Code automatic registration
Theme・Subtitle 修士論文作成に向けた発表・議論の習熟
Class Format Face to face (all classes are face-to-face)
Class Format (Supplementary Items)
Campus
Campus Niiza
Semester Spring Semester
DayPeriod・Room Tue.5
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Credits 1
Course Number TRG6003
Language Others
Class Registration Method Automatic Registration
Assigned Year 配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。
Prerequisite Regulations
Acceptance of Other Colleges
Course Cancellation
Online Classes Subject to 60-Credit Upper Limit
Relationship with Degree Policy
Notes

【Course Objectives】

The purpose of this class is to deepen the content of the master's thesis by accumulating research presentations and discussions by students each time. Several faculty members with different specialties provide advice and suggestion so that the objectivity of research can be ensured even in different specialized fields and that research is proceeding within a logical framework.

【Course Contents】

In this class, students make presentation under the participation multiple teachers. From the 2nd to the 7th, several students make research presentations and receive comments from faculty members in specialized fields close to each presenter to deepen the discussion in the master's thesis. In the 8th to 13th sessions, faculty members in specialized fields far from the research theme will confirm whether objective and logical research is being conducted and give advice. In the final 14th round, students will hold an interim presentation of the master's thesis to confirm how to proceed with the research toward the summer vacation.

Japanese Items

【授業計画 / Course Schedule】

1 授業の進め方について説明
2 研究発表①(一巡目)研究テーマと調査分析手法の検討
3 研究発表②(一巡目)研究テーマと調査分析手法の検討
4 研究発表③(一巡目)研究テーマと調査分析手法の検討
5 研究発表④(一巡目)研究テーマと調査分析手法の検討
6 研究発表⑤(一巡目)研究テーマと調査分析手法の検討
7 研究発表⑥(一巡目)研究テーマと調査分析手法の検討
8 研究発表⑦(二巡目)論理構成と学際性の検討
9 研究発表⑧(二巡目)論理構成と学際性の検討
10 研究発表⑨(二巡目)論理構成と学際性の検討
11 研究発表⑩(二巡目)論理構成と学際性の検討
12 研究発表⑪(二巡目)論理構成と学際性の検討
13 研究発表⑫(二巡目)論理構成と学際性の検討
14 修士論文中間発表会

【活用される授業方法 / Teaching Methods Used】

板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above

【授業時間外(予習・復習等)の学修 / Study Required Outside of Class】

事前の発表準備、事後の振り返りに時間を多大な時間と労力を要する。まず、本授業開始までに大まかなテーマ設定とそのための先行研究の読み込み、整理を各自行うこと。また、第2回から第13回にかけて各自発表準備を十分に行うだけでなく、初回に受けた指摘事項に関しては2回目の発表時に対応策もしくは指摘を受け入れない理由を明白に示すこと。

【成績評価方法・基準 / Evaluation】

種類 (Kind)割合 (%)基準 (Criteria)
平常点 (In-class Points)100 発表及び議論の内容を総合的に判断する(100%)
備考 (Notes)

【テキスト / Textbooks】

その他 (Others)
適宜指示する。

【参考文献 / Readings】

その他 (Others)
適宜指示する。

【履修にあたって求められる能力 / Abilities Required to Take the Course】

【学生が準備すべき機器等 / Equipment, etc., that Students Should Prepare】

【その他 / Others】

【注意事項 / Notice】