日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
観光学研究科/Graduate School of TourismGraduate School of Tourism |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
UA572/UA572UA572 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
|
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
木2・N342/Thu.2・N342 Thu.2・N342 |
単位/ CreditCredit |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
TRG5200 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Grade (Year) RequiredGrade (Year) Required |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ prerequisite regulationsprerequisite regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ course cancellationcourse cancellation |
|
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
|
備考/ NotesNotes |
|
テキスト用コード/ Text CodeText Code |
UA572 |
Students will study tourism area planning methods and think about plans for sustainable destination planning from long/short-term and narrow/broad perspectives.
Along with learning about the establishment and development of various sightseeing spots in Japan and their issues, students will understand planning methods for issue resolution and try making surveys and proposals relevant to actual regions of relevance.
Class will involve lectures as well as reports and discussions from students, along with comments and analysis from the instructor.
※Please refer to Japanese Page for details including evaluations, textbooks and others.
観光地の計画手法を学び、長期・短期、狭域・広域の視点から持続可能な観光地づくりの計画について考える。
Students will study tourism area planning methods and think about plans for sustainable destination planning from long/short-term and narrow/broad perspectives.
わが国の様々な観光地の成立と展開、およびその課題について学ぶとともに、課題解決のための計画手法を理解し、実際に対象地を定めて調査・提案を試みる。
授業は講義ならびに受講生によるレポートとディスカッション、教員によるコメントと解説により進める。
Along with learning about the establishment and development of various sightseeing spots in Japan and their issues, students will understand planning methods for issue resolution and try making surveys and proposals relevant to actual regions of relevance.
Class will involve lectures as well as reports and discussions from students, along with comments and analysis from the instructor.
1 | オリエンテーション |
2 | わが国における観光地の成立と変遷(1) |
3 | わが国における観光地の成立と変遷(2) |
4 | わが国における観光地の成立と変遷(3) |
5 | 計画策定の技術と手法(1) |
6 | 計画策定の技術と手法(2) |
7 | 計画策定の技術と手法(3) |
8 | フィールド調査計画 |
9 | フィールド調査計画の実施 |
10 | フィールド調査計画のとりまとめ |
11 | 調査結果の発表 |
12 | 対象地の課題発見と解決策の提示(1) |
13 | 対象地の課題発見と解決策の提示(2) |
14 | 作業結果の発表 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
授業時に指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 授業内での課題発表・討議を総合的に判断(60%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
特になし |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
適宜紹介する。 |