日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
現代心理学研究科/Graduate School of Contemporary PsychologyGraduate School of Contemporary Psychology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
UM306/UM306UM306 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
産業・組織心理学、観光心理学、社会心理学の演習 |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
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授業形式/ Class StyleCampus |
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校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
金5/Fri.5 Fri.5 ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
PSY5320 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
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他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
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履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
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オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
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学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
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備考/ NotesNotes |
This class aims to improve research quality by furnishing the knowledge and techniques required to work in industrial and organizational psychology, tourism psychology, and social psychology.
This course is structured as if it were a research conference. Students give progress reports on their research and on projects underway in their respective laboratories. Based on these reports, they exchange opinions and information and provide each other advice to each other. If necessary, opportunities to practice relevant techniques can be arranged.
1 | 研究カンファレンス1 |
2 | 研究カンファレンス2 |
3 | 研究カンファレンス3 |
4 | 研究カンファレンス4 |
5 | 研究カンファレンス5 |
6 | 研究カンファレンス6 |
7 | 研究カンファレンス7 |
8 | 研究カンファレンス8 |
9 | 研究カンファレンス9 |
10 | 研究カンファレンス10 |
11 | 研究カンファレンス11 |
12 | 研究カンファレンス12 |
13 | 研究カンファレンス13 |
14 | 研究カンファレンス14 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
履修登録の前提として、産業・組織心理学、観光心理学、社会心理学の基礎知識が必須である。履修後はメーリングリスト等で授業に必要な準備の指示を適宜行う。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
自身の研究の質・量(50%) 研究カンファレンスでの積極的発言(50%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
必要な資料は授業で配布する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業中に随時紹介する。 |
産業・組織心理学、観光心理学、社会心理学を行うにあたっての知識、基本的技法を習得するとともに、研究の質を高める方法を具体例を交えながら明らかにしていくことを目標とする。
This class aims to improve research quality by furnishing the knowledge and techniques required to work in industrial and organizational psychology, tourism psychology, and social psychology.
授業は研究カンファレンスの形式で実施し、履修者各自の研究と、研究室が推進するプロジェクト研究について、進捗状況の報告、意見交換、情報交換、相互アドバイスなどを行う。必要に応じて、必要な技法の習得の実習を行う。
This course is structured as if it were a research conference. Students give progress reports on their research and on projects underway in their respective laboratories. Based on these reports, they exchange opinions and information and provide each other advice to each other. If necessary, opportunities to practice relevant techniques can be arranged.
1 | 研究カンファレンス1 |
2 | 研究カンファレンス2 |
3 | 研究カンファレンス3 |
4 | 研究カンファレンス4 |
5 | 研究カンファレンス5 |
6 | 研究カンファレンス6 |
7 | 研究カンファレンス7 |
8 | 研究カンファレンス8 |
9 | 研究カンファレンス9 |
10 | 研究カンファレンス10 |
11 | 研究カンファレンス11 |
12 | 研究カンファレンス12 |
13 | 研究カンファレンス13 |
14 | 研究カンファレンス14 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
履修登録の前提として、産業・組織心理学、観光心理学、社会心理学の基礎知識が必須である。履修後はメーリングリスト等で授業に必要な準備の指示を適宜行う。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
自身の研究の質・量(50%) 研究カンファレンスでの積極的発言(50%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
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必要な資料は授業で配布する。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
授業中に随時紹介する。 |