日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
現代心理学研究科/Graduate School of Contemporary PsychologyGraduate School of Contemporary Psychology |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
自動登録/automatic registrationautomatic registration |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
映像身体学の哲学 |
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
校地/ CampusCampus |
新座/NiizaNiiza |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
金5・N226/Fri.5・N226 Fri.5・N226 |
単位/ CreditCredit |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
BEC5310 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
備考/ NotesNotes |
|
テキスト用コード/ Text CodeText Code |
UP152 |
This course aims to enable students, based on their individual research domain, to seek the form of its basic concepts and thereby discover its principles.
This course uses a number of texts or other materials associated with the basic concepts of Body Expression and Cinematic Arts (e.g., expression, interpretation, sensation, construction, objectivity, criticism, creation, analysis, synthesis). Students are expected to participate actively while consciously generating their own ideas, opinions, problems, and questions regarding course themes. Moreover, the course offers guidance on writing papers.
※Please refer to Japanese Page for details including evaluations, textbooks and others.
この授業では、それぞれの院生が自らの研究領域のもとで、映像身体学についての基本概念の形成を目指し、またそこからこの学の原理を見出すことを目標とする。
This course aims to enable students, based on their individual research domain, to seek the form of its basic concepts and thereby discover its principles.
ここでは、映像身体学の基本概念――表現、解釈、感覚、構成、対象性、批判、創造、分析、総合、等々――についていくつかのテクストや資料を用いて、授業を進めていきたい。受講者は、授業内でのテーマについての自分の考えや意見、問題や質問を提起できるようつねに意識して積極的に参加してもらいたい。また論文の書き方についての指導も含めて授業を展開する予定である。
This course uses a number of texts or other materials associated with the basic concepts of Body Expression and Cinematic Arts (e.g., expression, interpretation, sensation, construction, objectivity, criticism, creation, analysis, synthesis). Students are expected to participate actively while consciously generating their own ideas, opinions, problems, and questions regarding course themes. Moreover, the course offers guidance on writing papers.
1 | イントロダクション |
2 | 映像身体学の基本概念についての考察(1) |
3 | 基本概念についての考察(2) |
4 | 基本概念についての考察(3) |
5 | 基本概念の批判的考察(1) |
6 | 基本概念の批判的考察(2) |
7 | 基本概念の批判的考察(3) |
8 | 分析と総合について(1) |
9 | 分析と総合について(2) |
10 | 批判と創造について(1) |
11 | 批判と創造について(2) |
12 | 表現と表象について(1) |
13 | 表現と表象について(2) |
14 | まとめ |
つねにノートを作成すること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
最終レポート(Final Report)(40%) 出席、発表(60%) |
備考 (Notes) | ||
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
適宜、コピーを配布する。 |