日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
ビジネスデザイン研究科/Graduate School of Business AdministrationGraduate School of Business Administration |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
VG760/VG760VG760 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
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授業形態/ Class FormatClass Format |
オンライン(一部対面)/Online (partially face-to-face)Online (partially face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
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授業形式/ Class StyleCampus |
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校地/ CampusCampus |
他/OtherOther |
学期/ SemesterSemester |
秋学期他/Fall OthersFall Others |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
BDS6020 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
科目コード登録/Course Code RegistrationCourse Code Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
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他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
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履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
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オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
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学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
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備考/ NotesNotes |
The purpose of this course is to write a business research or a business design as the master's academic paper.
In order to enhance the future career development of each student, following the outcome from the academic works since spring term, students are expected to set the work plan necessary to produce higher quality paper.
Reviewing the updated status of research plan, or business plan which was set during the spring term, we consider the next step towards the goal and consider the necessity of additional research or fine tuning on the work plan,
Based upon the series of review, students are expected to set the proper process to complete the master thesis with good quality. In addition, instructor provides basic skills for students to deliver presentation and perform better.
1 | 研究の進捗状況と中間成果の発表と今後の取り組みへのディスカッション |
2 | 研究の進捗状況と中間成果の発表と今後の取り組みへのディスカッション |
3 | 研究の進捗状況と中間成果の発表と今後の取り組みへのディスカッション |
4 | 研究の進捗状況と中間成果の発表と今後の取り組みへのディスカッション |
5 | リサーチ論文、ビジネスプランのまとめ方に関する確認 |
6 | リサーチ論文、ビジネスプランのまとめ方に関する確認 |
7 | リサーチ論文、ビジネスプランのまとめ方に関する確認 |
8 | リサーチ論文、ビジネスプランのまとめ方に関する確認 |
9 | リサーチ/ビジネスプランの完成に向けた発表とディスカッション |
10 | リサーチ/ビジネスプランの完成に向けた発表とディスカッション |
11 | リサーチ/ビジネスプランの完成に向けた発表とディスカッション |
12 | リサーチ/ビジネスプランの完成に向けた発表とディスカッション |
13 | 最終とりまとめと発表スキルの完成 |
14 | 最終とりまとめと発表スキルの完成 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
各回の講義内容を復習し、疑問点があれば解明し、着実に消化すること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
クラス参加と議論への貢献度(50%) 発表物の内容(50%) |
備考 (Notes) | ||
内容の巧拙に関わらず、きちんと意見を述べ、課題を発表し、クラス全員の研究に貢献する姿勢を重視します。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
各自の研究の内容、進捗状況を踏まえ、必要な文献を提示します。 |
本科目では、全授業回数の50%以上がディスカッションなど双方向形式の授業によって運営されます。
修士論文としてビジネスリサーチ、あるいはビジネスデザインの作成を行う。
The purpose of this course is to write a business research or a business design as the master's academic paper.
履修者の卒業後のキャリア形成に役立つ修士論文の作成に向け、春学期での指導と成果をフォローし、質の高い論文作成指導を行う。
春学期に策定したリサーチプラン、ビジネスプランのその後の進捗を点検し、補足作業の必要性を検討、指導する。一連の作業の結果を踏まえ、修士論文として完成するまでのプロセスを指導するとともに、合わせて、プレゼンのスキルも身につけられる機会を提供する。
In order to enhance the future career development of each student, following the outcome from the academic works since spring term, students are expected to set the work plan necessary to produce higher quality paper.
Reviewing the updated status of research plan, or business plan which was set during the spring term, we consider the next step towards the goal and consider the necessity of additional research or fine tuning on the work plan,
Based upon the series of review, students are expected to set the proper process to complete the master thesis with good quality. In addition, instructor provides basic skills for students to deliver presentation and perform better.
1 | 研究の進捗状況と中間成果の発表と今後の取り組みへのディスカッション |
2 | 研究の進捗状況と中間成果の発表と今後の取り組みへのディスカッション |
3 | 研究の進捗状況と中間成果の発表と今後の取り組みへのディスカッション |
4 | 研究の進捗状況と中間成果の発表と今後の取り組みへのディスカッション |
5 | リサーチ論文、ビジネスプランのまとめ方に関する確認 |
6 | リサーチ論文、ビジネスプランのまとめ方に関する確認 |
7 | リサーチ論文、ビジネスプランのまとめ方に関する確認 |
8 | リサーチ論文、ビジネスプランのまとめ方に関する確認 |
9 | リサーチ/ビジネスプランの完成に向けた発表とディスカッション |
10 | リサーチ/ビジネスプランの完成に向けた発表とディスカッション |
11 | リサーチ/ビジネスプランの完成に向けた発表とディスカッション |
12 | リサーチ/ビジネスプランの完成に向けた発表とディスカッション |
13 | 最終とりまとめと発表スキルの完成 |
14 | 最終とりまとめと発表スキルの完成 |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
各回の講義内容を復習し、疑問点があれば解明し、着実に消化すること。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
クラス参加と議論への貢献度(50%) 発表物の内容(50%) |
備考 (Notes) | ||
内容の巧拙に関わらず、きちんと意見を述べ、課題を発表し、クラス全員の研究に貢献する姿勢を重視します。 |
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
各自の研究の内容、進捗状況を踏まえ、必要な文献を提示します。 |
本科目では、全授業回数の50%以上がディスカッションなど双方向形式の授業によって運営されます。