日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20232023 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
異文化コミュニケーション研究科/Graduate School of Intercultural CommunicationGraduate School of Intercultural Communication |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
自動登録/automatic registrationautomatic registration |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
対面(全回対面)/Face to face (all classes are face-to-face)Face to face (all classes are face-to-face) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
|
授業形式/ Class StyleCampus |
|
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期他/Fall OthersFall Others |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
ログインして教室を表示する(Log in to view the classrooms.) |
単位/ CreditsCredits |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
ICC6513 |
使用言語/ LanguageLanguage |
その他/OthersOthers |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Assigned YearAssigned Year |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ Prerequisite RegulationsPrerequisite Regulations |
|
他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
|
履修中止可否/ Course CancellationCourse Cancellation |
|
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
|
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
|
備考/ NotesNotes |
Specify one's research topic and methodologies, learn how to write academic articles and obtain some basic knowledge and skills to complete master's theses.
Overviewing existing research on their topics of interest, students examine appropriate methodologies and identify some problems. Based on a presentation on one's research outcome, some guidance for completing master's theses will be provided.
1 | 導入、授業の概要 |
2 | 論文執筆指導(1) |
3 | 論文執筆指導(2) |
4 | 論文執筆指導(3) |
5 | 論文執筆指導(4) |
6 | 論文執筆指導(5) |
7 | 論文執筆指導(6) |
8 | 論文執筆指導(7) |
9 | 論文執筆指導(8) |
10 | 論文執筆指導(9) |
11 | 論文執筆指導(10) |
12 | 論文執筆指導(11) |
13 | 論文執筆指導(12) |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回の授業で指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席および授業参加態度(60%) 最終レポート(Final Report)(40%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
指導の中で適宜指示します。 |
修士論文作成に向けて、研究テーマ、研究方法の明確化を図るとともに、論文執筆の方法等、論文作成に必要な基礎知識と能力を身につけ、論文執筆を進める。
Specify one's research topic and methodologies, learn how to write academic articles and obtain some basic knowledge and skills to complete master's theses.
関心を有するテーマについて国内外の先行研究の現状、課題および研究方法を把握し、 各自の研究テーマへと高めていく。また、研究テーマに即した研究発表をしてもらいながら、論文執筆に関する具体的な指導をしていく。
Overviewing existing research on their topics of interest, students examine appropriate methodologies and identify some problems. Based on a presentation on one's research outcome, some guidance for completing master's theses will be provided.
1 | 導入、授業の概要 |
2 | 論文執筆指導(1) |
3 | 論文執筆指導(2) |
4 | 論文執筆指導(3) |
5 | 論文執筆指導(4) |
6 | 論文執筆指導(5) |
7 | 論文執筆指導(6) |
8 | 論文執筆指導(7) |
9 | 論文執筆指導(8) |
10 | 論文執筆指導(9) |
11 | 論文執筆指導(10) |
12 | 論文執筆指導(11) |
13 | 論文執筆指導(12) |
14 | まとめ |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
毎回の授業で指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
---|---|---|
平常点 (In-class Points) | 100 |
出席および授業参加態度(60%) 最終レポート(Final Report)(40%) |
備考 (Notes) | ||
なし/None
その他 (Others) | |||||
---|---|---|---|---|---|
指導の中で適宜指示します。 |