日本語 English
開講年度/ Academic YearAcademic Year |
20242024 |
科目設置学部/ CollegeCollege |
異文化コミュニケーション学部/College of Intercultural CommunicationCollege of Intercultural Communication |
科目コード等/ Course CodeCourse Code |
DM004/DM004DM004 |
テーマ・サブタイトル等/ Theme・SubtitleTheme・Subtitle |
|
授業形態/ Class FormatClass Format |
オンライン(全回オンライン)/Online (all classes are online)Online (all classes are online) |
授業形態(補足事項)/ Class Format (Supplementary Items)Class Format (Supplementary Items) |
発話を伴う授業を学内で受講する場合は8201教室の利用可。 |
授業形式/ Class StyleCampus |
講義/LectureLecture |
校地/ CampusCampus |
池袋/IkebukuroIkebukuro |
学期/ SemesterSemester |
秋学期/Fall semesterFall semester |
曜日時限・教室/ DayPeriod・RoomDayPeriod・Room |
月4・/Mon.4・ Mon.4・ |
単位/ CreditCredit |
22 |
科目ナンバリング/ Course NumberCourse Number |
ICC1410 |
使用言語/ LanguageLanguage |
日本語/JapaneseJapanese |
履修登録方法/ Class Registration MethodClass Registration Method |
自動登録/Automatic RegistrationAutomatic Registration |
配当年次/ Grade (Year) RequiredGrade (Year) Required |
配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。配当年次は開講学部のR Guideに掲載している科目表で確認してください。 |
先修規定/ prerequisite regulationsprerequisite regulations |
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他学部履修可否/ Acceptance of Other CollegesAcceptance of Other Colleges |
履修登録システムの『他学部・他研究科履修不許可科目一覧』で確認してください。 |
履修中止可否/ course cancellationcourse cancellation |
×(履修中止不可/ Not eligible for cancellation) |
オンライン授業60単位制限対象科目/ Online Classes Subject to 60-Credit Upper LimitOnline Classes Subject to 60-Credit Upper Limit |
○○ |
学位授与方針との関連/ Relationship with Degree PolicyRelationship with Degree Policy |
各授業科目は、学部・研究科の定める学位授与方針(DP)や教育課程編成の方針(CP)に基づき、カリキュラム上に配置されています。詳細はカリキュラム・マップで確認することができます。 |
備考/ NotesNotes |
2020年度~2023年度入学者対象 |
テキスト用コード/ Text CodeText Code |
DM004 |
The purpose of this introductory course of the College of Intercultural Communication is to provide students with foundational knowledge on global studies, according them with multiple perspectives on the subject. Instructors will introduce students to foundational material in their respective areas of specialization to provide students with the requisite opportunities and resources to select what and how to study at the College of Intercultural Communication.
Instructors will take turns in lecturing students on culture, history, literature, art, cultural anthropology, and international cooperation In the first session, students will be handed lecture schedules detailing the instructors who will teach each class. During the course, students will be exposed to diverse methodologies pertaining to each area of specialization and research theme. It is important to note that assignments will be given for each lecture to broaden the perspectives of students and to equip them with the ability to approach a problem from multiple perspectives.
※Please refer to Japanese Page for details including evaluations, textbooks and others.
異文化コミュニケーション学部における導入科目であり、グローバル研究についての基本的な知識と多元的な視点を得ることを目標とする。担当教員がそれぞれの専門分野について入門的な内容を講義することで、異文化コミュニケーション学部で何をどのように学ぶのか、履修者が自ら考え判断する機会と材料を提供することを目的とする。
The purpose of this introductory course of the College of Intercultural Communication is to provide students with foundational knowledge on global studies, according them with multiple perspectives on the subject. Instructors will introduce students to foundational material in their respective areas of specialization to provide students with the requisite opportunities and resources to select what and how to study at the College of Intercultural Communication.
本科目は輪講形式で行われ、担当教員が文化、歴史、文学、芸術、文化人類学、国際協力などの分野について講義を行う。専門分野と研究テーマごとに、多元的かつ多様な方法論に触れることができる。毎回それぞれの講義にもとづく課題が出され、それに取り組むことによって広い視野と複眼的な思考能力を身につけていく。
Instructors will take turns in lecturing students on culture, history, literature, art, cultural anthropology, and international cooperation In the first session, students will be handed lecture schedules detailing the instructors who will teach each class. During the course, students will be exposed to diverse methodologies pertaining to each area of specialization and research theme. It is important to note that assignments will be given for each lecture to broaden the perspectives of students and to equip them with the ability to approach a problem from multiple perspectives.
1 | 導入 |
2 | 輪講① |
3 | 輪講② |
4 | 輪講③ |
5 | 輪講④ |
6 | 輪講⑤ |
7 | 輪講⑥ |
8 | 輪講⑦ |
9 | 輪講⑧ |
10 | 輪講⑨ |
11 | 輪講⑩ |
12 | 輪講⑪ |
13 | 輪講⑫ |
14 | 授業の振り返り |
板書 /Writing on the Board
スライド(パワーポイント等)の使用 /Slides (PowerPoint, etc.)
上記以外の視聴覚教材の使用 /Audiovisual Materials Other than Those Listed Above
個人発表 /Individual Presentations
グループ発表 /Group Presentations
ディスカッション・ディベート /Discussion/Debate
実技・実習・実験 /Practicum/Experiments/Practical Training
学内の教室外施設の利用 /Use of On-Campus Facilities Outside the Classroom
校外実習・フィールドワーク /Field Work
上記いずれも用いない予定 /None of the above
補足事項 (Supplementary Items) |
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週によって授業方法が異なる。詳細については、講義担当者の指示に従うこと。 |
初回授業時に概要を説明するほか、授業において適宜指示する。
種類 (Kind) | 割合 (%) | 基準 (Criteria) |
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平常点 (In-class Points) | 100 |
各回の参加及び課題(60%) 最終レポート(Final Report)(40%) |
備考 (Notes) | ||
指定課題の詳細については、各回の担当教員の指示に従うこと。 |
その他 (Others) | |||||
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毎回授業時に指示する。 |
その他 (Others) | |||||
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初回事業時に文献リストを配布するほか、授業において適宜紹介する。 |